۸ طرح تولیدی و خدماتی در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی بررسی شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: هشت طرح تولیدی، خدماتی، کشاورزی در یازدهمین جلسه کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست این استان بررسی شد.

به گزارش ایرنا، سید محسن حمزه‌لو روز شنبه در جلسه کارگروه امور زیربنایی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: این طرح‌ها با موضوعات تولیدی، کشاورزی، الحاق به محدوده و طرح هادی شهری مورد بررسی فنی اعضا جلسه و کارشناسان قرار گرفت که پنج طرح مورد تصویب قرار گرفت و سه مورد به بررسی مجدد ارجاع داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: محل‌های اجرای این طرح‌ها در شهرهای بوکان، سلماس، ارومیه، ماکو، پیرانشهر، ایواوغلی و تخت سلیمان بودند و توسط شهرداری‌های این شهرستان‌ها مطرح و در این جلسه مورد بررسی قرار گرفتند.
حمزه لو افزود: این طرح‌ها در بخش‌های کشاورزی و خدماتی اجرا می‌شوند که سهم بسزایی در اشتغال‌آفرینی و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان دارند.

بررسی ۸ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی همچنین از بررسی ۸ پرونده مربوط به ۳ شهرستان‌ با موضوعات اصلاح مسیر معابر، تغییر کاربری و افزایش تراکم در کمیسیون ماده ۵ این استان خبر داد.

حمزه‌لو در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی اظهار کرد: این طرح‌ها از شهرستان‌های فیرورق، سیه چشمه و خوی بودند که توسط شهرداری ها و اداره‌کل راه و شهرسازی مطرح و مورد بررسی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از این تعداد طرح هفت مورد با موضوع‌های مختلف تصویب و یک مورد نیز مورد مخالفت اعضا قرار گرفت.

حمزه‌لو گفت: تمام مصوبه‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۵ با رعایت ضوابط شهرسازی و معماری تعیین و تکلیف شدند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا مخالفت قرار گرفتند.

براساس ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، جلسات کمیسیون ماده ۵ به منظور بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی و شهری و تغییرات آن با حضور اعضای کمیسیون تشکیل می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha