۱۷ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۵۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84991914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: پروژه‌های نیمه‌تمام سریعتر تعیین تکلیف شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان خواستار تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام استان به ویژه اتمام قطعات جاده جدید سنندج- مریوان( تقاطع غیرهمسطح گاران) شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان در مریوان اظهار کرد: اگر اعتباری به طرح‌های در دست اجرا تخصیص می‌یابد، مبلغ تخصیصی باید برای پیشرفت آن پروژه هزینه شود نه اینکه به پرداخت بدهی به پیمانکار اختصاص یابد.

وی از عدم پرداخت ۶ ماه حقوق کارگران تقاطع غیرهمسطح گاران انتقاد کرد و افزود: مسئولیت این معوقات، با شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور در استان و مسئولانی مثل بنده است که نباید این اتفاق بیفتد.

استاندار کردستان بر لزوم رفع ضعف‌ها در زمینه اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: تکمیل قطعات باقی مانده جاده جدید سنندج- مریوان باید جزو اولویت‌های مسئولان راه و شهرسازی باشد.

زارعی کوشا از افتتاح برخی طرح‌های ناتمام در گذشته به ویژه راه آهن همدان - سنندج و فرودگاه سقز انتقاد کرد و گفت: برای اتمام این پروژه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

وی از سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان قول گرفت تا هفته آینده، مشکل پوشش تلفن همراه جاده جدید سنندج - مریوان برطرف شود.

اختصاص ۶۵۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی به مریوان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هم با بیان اینکه در سند آمایش و توسعه استان توجه ویژه ای به مریوان شده است، ادامه داد: با راه اندازی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان شاخد تحولی در منطقه در حوزه تجارت، سرمایه گذاری و بازرگانی خواهیم بود.

ارسلان ازهاری جذب سرمایه گذاری در مناطق مرزی استان را در سال های گذشته مشکل ارزیابی و اضافه کرد: اجرای منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه، این مشکل را تا حدود زیادی برطرف می کند.

وی حجم بالای ترانزیت در مرز باشماق را ظرفیتی بسیار مهم برای توسعه دانست و یادآور شد: این ظرفیت را به عنوان توجیهی برای اتصال راه آهن همدان- سنندج به مرز باشماق وزارت راه پیشنهاد دادیم که امیدواریم مجوز آن دریافت شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: امسال از محل اعتبارات ملی ۶۵۵ میلیارد تومان و ۱۲.۵ درصد اعتبارات تبصره ۱۶ معادل ۲۲۰ میلیارد تومان به مریوان اختصاص یافت.

پایین بودن سرانه فضای ورزشی و فرهنگی در مریوان

فرماندار مریوان هم به برخی مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت: سرانه فضای آموزشی در مریوان ۲.۷ مترمربع بوده که این رقم در استان ۴‌.۵ است.

اسماعیل احمدی از دیگر مشکلات این شهرستان را راه عنوان کرد و ادامه داد: مریوان از لحاظ راه روستایی وضعیت نامناسبی دارد، به طوریکه میزان راه روستایی آسفالته در بخش سرشیو ۱۹ درصد است.

وی مشکل دیگر شهر مریوان را بحث آب شرب خواند و یادآور شد: سرانه ورزشی و فرهنگی این شهرستان نیز بسیار ناچیز است که می‌طلبد، توجه ویژه‌ای به این موارد شود.

فرماندار مریوان این شهر را مهم و منحصر به فرد توصیف کرد و اظهار کرد: وجود مرز باشماق، وجود ۲۰۲ هزار هکتار عرصه جنگل و مرتع، بالا بودن میانگین زاد و ولد، مهاجرپذیری و ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی از جمله ظرفیت‌های مهم این شهرستان برای توسعه است.

مریوان در ۱۱۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha