۱۷ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۵۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84991928
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پیروی از ولایت فقیه اکسیر شهید حاج قاسم سلیمانی بود

بیرجند - ایرنا - مشاوره فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: پیروی از ولایت فقیه اکسیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود و عمل به ولایت فقیه تنها اکسیری بود که حاج قاسم را در کشور و جهان عزیز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار عبدالفتاح اهوازیان شنبه شب در یادواره ۴۰ شهید تیپ انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی و قشرهای مختلف مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: امروز همه ما بر یک کشتی سواریم، راه پیروزی و پیشرفت ما حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه است و از ابتدای انقلاب تاکنون ،رمز موفقیت ما در عرصه‎های مختلف، ولایت‌مداری بوده است.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس دو هزار و ۵۰۰ شهید ورزشکار و سه هزار دانشجوی شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده‌ایم اما آنان را به نسل جوان و نوجوان معرفی نکرده‌ایم و به راحتی اجازه داده‌ایم دشمن به جای ما برای نسل جدید الگو تعریف کند.

این پیشکسوت دفاع مقدس افزود: علاوه بر این در جنگ تحمیلی پنج هزار زن پشت جبهه بودند و به شهادت رسیدند و چهار هزار و ۸۰۰ بانوی جانباز، معلول و قطع نخاعی و ۱۷۶ زن آزاده داریم، اما چقدر این سرمایه‌ها را معرفی کرده‌ایم؟ وقتی این بانوان را برای جامعه معرفی نکردیم دشمن، افراد دیگری را به عنوان الگوی زنان جامعه ما معرفی کرده است.

سردار اهوازیان تصریح کرد: وقتی این الگوها را برای جوانان معرفی نکرده‌ایم پس عرصه به نفع دشمن رقم خورد، همه بدانید شهدا عزادار، نوحه خوان، سخنران نمی‌خواهند و بلکه شهدا رهرو واقعی می‌خواهند.

وی با بیان اینکه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بیش از ۴۰ سال پوتین برای دفاع از انقلاب و اسلام به پای داشت، بیان کرد: اکسیری که حاج قاسم را حاج قاسم کرد، این بود که چهل سال پا در رکاب ولایت فقیه و با شهدا بود، با شهدا ماند و در آخر هم شهدایی شد.

سردار اهوازیان با بیان اینکه شهید علی هاشمی یکی از الگوهای ویژه شهید قاسم سلیمانی بود و افتخار می‌کرد که فرماندهی را از شهید علی هاشمی فرا گرفته است، گفت: سردار شهید سلیمانی ساده‌زیست بود و به هیچ وجه سوار ماشین آنچنانی نمی‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشادت‌های مدافعان حرم اشاره و بیان کرد: داعش تا ۱۸ کیلومتری یکی از شهرهای کشور عراق آماده بود اما شهید سلیمانی اجازه نداد مردم مطلع شوند چون معتقد بود این دشمن برای دست اندازی به این خاک و این مردم باید از روی جنازه نیروهای نظامی رد شود.

همرزم شهید سلیمانی ادامه داد: حاج قاسم سلمانی عکس شهدا را موذن خود می‌دانست و در تمام ماموریت‌ها از شهدای رفیقش کمک می‌خواست.

سردار اهوازیان خاطرنشان کرد: در مراسم تشییع سردار سلیمانی هفت میلیون نفر زیر تابوت این شهید بزرگوار را گرفتند، همه اعم از اصولگرا، اصلاح طلب، پیرمرد و پیرزن، محجبه و کم حجاب و جوانان در این مراسم حضور داشتند چرا که همه به صادق بودن این شهید گواهی می‌دادند.

وی با بیان اینکه آنچه شهید سلیمانی را عزیز کرد این بود که به مردم دروغ نگفت، عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی به ما آموخت احترام به خانواده شهید احترام به امام زمان(عج) است و همیشه به تجلیل خانواده معظم شهدا تاکید داشت و خودش هم بنیانگذار بوسه زدن بر دست و پای مادران و پدران شهدا بود.

سردار اهوازیان با اشاره به اینکه امروز دشمن برای جوانان ما روایت می‌کند باید شهیدان این مرز و بوم را جوانان معرفی کنیم تا الگوها جابه جا نشوند، بیان کرد: در حوادث اخیر، برخی نوجوانان و جوانان فریب نیرنگ‌ها و شبهه افکنی‌های رسانه‌ای دشمن را خوردند و وارد معرکه اغتشاش و آشوب شدند.

وی ادامه داد: آفت دوگانگی که امروز بخشی از جوانان را فرا گرفته به دلیل عدم ارائه الگوی مناسب به این قشر بوده این در حالی است که شهدا بهترین الگوها برای جامعه هستند.

مشاوره فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه دشمن با شعار آزادی زنان به مردم آدرس غلط می‌دهد، گفت: قبل از انقلاب، مدال‌های جهانی زنان ورزشکار ایران چهار مورد بوده و امروز بانوان ما حدود ۶ هزار مدال دارند و در عرصه‌های مختلف زنان جامعه ما حضور مثال‌زدنی دارند.

سردار اهوازیان عنوان کرد: به دلیل شیوع کرونا سه سال فرزندان ما را گلخانه‌ای تربیت کردند و فرزندان ما نه معلم دیدند و نه استاد و همه فرزندان ما بی‌حساب و کتاب وارد فضای مجازی شدند.

وی با گلایه از عدم برخود قانونی با چهره‌های سرشناسی که به شهدا و رهبر معظم انقلاب توهین می کنند، ادامه داد: این مملکت امانت در دست ما است باید آن را دریابیم.

سردار اهوازیان عنوان کرد: شهید آرمان علی وردی طلبه‌ای که جدیدا به دست اغتشاشگران به شهادت رسید حاضر نشد به ولایت فقیه ناسزا بگوید و توهین کند چون الگوی او حضرت عباس(ع) و شهدا بود، پس باید این الگوها را برای جوانان معرفی کنیم.

وی به نقش بانوان در تربیت نسل آینده، تأکید کرد: زنان در هیچ کجای دنیا مانند ایران اسلامی عزت ندارند و بدانیم همه شهدا در دامان مادران مقید و متدین پرورش یافته‌اند.

همرزم شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: تا زمانی که عطر شهید و شهادت در کشور به مشام می‌رسد، ناامنی در کشور وجود نخواهد داشت و تفکر عاشورایی و فرهنگ ایثار و شهادت حافظ نظام اسلامی است.

فرمانده تیپ مردم‌پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و قرارگاه عملیاتی شهید ناصری هم گفت: ۴۰ شهید تیپ مردم‌پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در ۲۳ سال ماموریت این یگان در شرق، شمال، جنوب شرق در مباحث امنیتی و مظلومانه به شهادت رسیده‌اند.

سردار غلامعلی تناکی با اشاره به اینکه از سال ۹۵ به دستور فرمانده کل قوا در مرزهای شرقی و خراسان جنوبی مستقر شده‌ایم افزود: در راستای اقدامات محرومیت‌زدایی، پروژه‌های آبرسانی به ۴۰ روستا که توسط قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در حال انجام است  به نام ۴۰ شهید عزیز یگان نامگذاری می‌شود و تا خرداد ماه یا هفته دولت سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی گفت: اهدای ۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند و گازرسانی به ۴۰ منزل روستایی از طرف نیروی زمینی سپاه پاسداران به ارزش بیش از یک میلیارد تومان همچنین اعطای ۴۰ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی خوداشتغالی از طرف فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی 
و ایجاد ۴۰ شغل روستایی در منطقه ماموریتی یگان (شهرهای مرزی استان) به یاد ۴۰ شهید تیپ انصارالرضا انجام شده است.

فرمانده تیپ مردم‌پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و قرارگاه عملیاتی شهید ناصری ادامه داد: ۲۲۰ بخاری با کمک خیران به محرومان منطقه اهدا شد و در مجموع چهار میلیارد تومان خدمات مختلف به برکت برگزاری این یادواره در مناطق مرزی خراسان جنوبی ارائه شده است.

در این مراسم با حضور جمعی از مسوولان استان ضمن رونمایی از کتاب "قصه از محراب شروع شد" خاطرات و زندگینامه این ۴۰ شهید مدافع امنیت خراسان جنوبی، از خانواده شهدای تیپ انصارالرضا (ع) نیز تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha