مراسم سالروز شهادت امامزاده جعفربن موسی‌الکاظم (ع) در پیشوا برگزار شد

پیشوا - ایرنا - همزمان با ۱۵ جمادی الثانی، سالگرد شهادت حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان، مراسم عزاداری زائران و مجاوران آن حضرت در شهرستان پیشوا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مردم خداجوی شهرستان پیشوا شامگاه شنبه همزمان با سالروز امامزاده جعفر(ع) برادر امام رضا (ع)، با حضور در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم، به عزاداری پرداخته و این مصیبت را محضر حضرت ولی عصر (عج) تسلیت عرض کردند. مردم و مسئولان شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت با همراهی مردم ولایتمدار شهرستان پیشوا با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) و تالار آئینه آستان مقدس این امامزاده واجب التعظیم، به یاد مظلومیت خاندان عصمت و طهارت (ع) به نوحه سرائی پرداخته و همراه با مداحان به عزاداری پرداختند.

جمع زیادی از مردم، زائران و مجاوران نیز در قالب هیات‌های سینه‌زنی خود را به صحن مطهر این امامزاده رسانده و ضمن عرض ارادت به ایشان، به عزاداری پرداختند.

بازار قدیمی شهرستان پیشوا نیز به احترام سالروز شهادت امامزاده جعفر (ع) تعطیل بود و پرچم های سیاه به احترام ایشان در جای جای معابر برافراشته شده بود.

امامزاده جعفر(ع) بر طبق اسناد ارایه شده در کتب انساب یکی از فرزندان بلافصل حضرت امام موسی کاظم (ع) است، حضرت امامزاده جعفر (ع) پس از تربیت در خاندان پاک و مطهر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به یاری برادر بزرگوارش حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پرداخت و پس از حضورحضرت امام رضا (ع) در طوس از مدینه راهی این شهر شد.

در کاروان حضرت، فرزندان و فرزند زادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) همچون ابراهیم و ابوالجواد (ع) حضور داشتند و حرکت خود را از بغداد به ولایت خراسان آغاز کردند. آن حضرت و دیگر همراهان هنگامی که به ناحیه ساوجبلاغ امروزی رسیدند، با سپاهیان مامون درگیر شدند و بنا بر روایات حسن بن موسی الکاظم (ع) در این درگیری به شهادت رسید و حضرت امامزاده جعفر(ع) به همراه برخی از همراهان مجروح شدند.

با فرا رسیدن شب، کاروانیان در اطراف این منطقه پراکنده شدند، اما حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) خود را به حوالی شهرستان پیشوا و روستای سناردک رساند و در منزل فردی به نام جلال الدین سکنی گزید.

حضرت در روز ۱۵ جمادی الثانی سال ۲۱۷ هجری قمری در محله ای که امروز از آن به شهیدگاه معروف است، به شهادت رسید و در آرامستان محل به خاک سپرده شد.

پیشوابا ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha