هسته‌های گزینش دستگاه‌های دولتی در برابر ترفندهای نوظهور دشمنان هوشیار باشند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت: هسته‌های گزینش دستگاه‌های دولتی در برابر ترفندهای نوظهور دشمنان با بروزرسانی اطلاعات همواره هوشیار و آگاه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور روز یکشنبه در همایش گزینشگران استان مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری افزود: هسته‌های گزینش به عنوان یک نهاد تازه تاسیس و جدید مولود انقلاب اسلامی است و این نهاد آنقدر دارای اهمیت بود که امام راحل در ۱۵ دی ماه ۱۳۶۲ فرمان تاریخی خود در ارتباط با گزینش را صادر کردند که خون جدیدی در رگ های سیستم اداری کشور تزریق شد.

وی ادامه داد: شکل گیری سامانه اداری پویا و کارآمد مستلزم اجرای دقیق راهبردهای انقلاب اسلامی است و یکی از مولفه های مهم در توسعه سیستم اداری، ارتقای روزافزون جایگاه هسته گزینش است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: نیروی انسانی به مثابه سرمایه ای است که هم دارای ارزش بوده و همچنین مهم ترین منبع راهبردی هر سازمانی به حساب می آید.

حسینی پور افزود: بعد از ۴۳ از عمر با برکت انقلاب اسلامی نیازمند یک آسیب شناسی در سیستم اداری کشور هستیم و باید ببینیم که مجموعه نیروهایی که در ادارات دولتی حضور دارند مورد تایید مردم هستند و یا اینکه باید بیان شود که مسوولیت های به مدیران واگذار شده تا چه اندازه با معیارهای نظام جمهوری اسلامی ایران تطابق دارد.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر شاخص گزینش بابد منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب باشد و آنچه که امروز به عنوان چالش در کشور ما در نظر گرفته می شود، ۵۰ درصد مربوط به وضعیت اداری است.

رییس شورای اداری استان مازندران بیان کرد: موضوعی بنام فساد اداری در اذهان مردم و مجموعه دستگاه های اداری کشور شکل گرفته که باید بررسی شود که وضعیت کشور و استان ما از این حیث چگونه است.

حسینی پور افزود: ارزیابی جزیره ای از عملکرد برخی ادارات دولتی انجام شد، که قابل قبول نیست اما در کلان قضیه باید گفت که سیستم اداری نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از پاک ترین فضای اداری جهان را دارد.

وی ادامه داد: فسادی اگر در دستگاه اجرایی وجود داشته باشد نقطه ای است و تشکیلاتی نیست اما باید بپذیریم رشدی که تمام محورهای عمومی کشور در ۴۳ سال گذشته داشت در فضای اداری کشور آنطور که باید و شاید نتوانستیم سلامت را در سیستم اداری ارتقاء ببخشیم.

استاندار مازندران گفت: یکی از مواردی که در ملاقات های عمومی، مردم به بنده می گویند برخورد نامناسب کارمندان دولتی با ارباب رجوع است که باید گزینش در ارتباط این مسایل ورود کند.

حسینی پور یادآور شد: یکی از برنامه هایی که دشمن در سر دارد نفوذ در دستگاه های اجرایی است و گزینشگران با بروزرسانی اطلاعات خود جلوی این توطئه ها را بگیرند.

وی تصریح کرد: گزینش نماد ارزش های انقلاب اسلامی در یک اداره دولتی است و باید در تمامی آیین و مراسم اعتقادی، ملی و مذهبی آنان حضوری برجسته داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان این که، هسته گزینش ورودی یک سازمان است، گفت: باید گزینشگران به میزان بهره وری کارکنان دولت در ادارات توجه داشته باشند و در برخی مواقع ملاحظه می شود که یکی نهاد دولتی دارای نیروی انسانی قابل توجهی است اما بهره‌وری آن اداره به ۲۰ درصد هم نمی رسد.

حسینی پور با بیان این که، گزینش مسوول سالم سازی سیستم اداری کشور است، افزود: گزینش معنای در برابر باطل قرار گرفتن و در کنار حق ایستادن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha