افتتاح سومین پسماند مارکت در شهرری

شهرری - ایرنا - سومین پسماند مارکت منطقه ۲۰ تهران، با حضور شهردار، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست، شهردار ناحیه یک و رئیس اداره مدیریت پسماند این منطقه در بوستان غدیر محله اقدسیه شهرری روز یکشنبه با هدف دریافت نوشت افزار به ازای تحویل پسماند خشک افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، شهردار منطقه ۲۰ تهران (شهرری) در این مراسم با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف اداره مدیریت پسماند، کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا است گفت: با افتتاح این پسماند مارکت محلی شهروندان می توانند در ازای تحویل پسماند خشک، لوازم آشپزخانه، لوازم التحریر، مواد شوینده و گل و گلدان دریافت کنند.

سید محمد ناظم رضوی افزود: با ایجاد پسماند مارکت ضمن ترغیب و تشویق شهروندان به مشارکت در تفکیک، هزینه‌های جمع‌آوری پسماند از در منازل تا حد زیادی کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این پسماند مارکت محلی ارزش ریالی پسماندهای خشک شهروندان از جمله دورریختنی‌های پلاستیکی، شیشه‌ای، الکترونیکی و فلزی براساس قیمت‌های مصوب سازمان مدیریت پسماند شهر تهران مشخص می شود و شهروندان می‌توانند معادل ریالی آن، از اجناسی که در این پسماند مارکت وجود دارد استفاده کنند.

این مسئول اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ تفکیک پسماند، اطلاع رسانی از طریق بنرهای تبلیغاتی، توزیع بسته‌های آموزشی و برگزاری کارگاه های آموزشی توسط کارشناسان اداره پسماند این منطقه به صورت مستمر انجام می شود.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha