کمبود اعتبار چالش اصلی احداث خط دومداره دهدشت به قلعه رئیسی اعلام شد

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح احداث تامین برق دیشموک به قلعه رئیسی و ایستگاه سرپری دهدشت ( طرح شهید سلیمانی) بطول ۶۹ کیلومتر از مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهور به استان است که به دلیل کمبود اعتبار ادامه روند عملیات متوقف شده است.

جمال معتمدی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افرود: قرار بود این طرح از محل تسهیلات ماده ۵۶ تامین اعتبار شود اما تاکنون اعتباری در این رابطه تخصیص داده نشده است.

وی افزود: با این وجود عملیات اجرایی طرح آغاز و ۲۵ کیلومتر از آن انجام شده است که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون افزون بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه این ۲۵ کیلومتر شده است.

معتمدی زاده بیان کرد: ادامه پروژه به دلیل تامین اعتبار راکد مانده است که می طلبد مساعدت لازم را می طلبد.

وی عنوان کرد: با احداث خط دو مداره از ایستگاه سرپری دهدشت تا دیشموک مشکل افت ولتاژ برق بخش های قلعه رییسی و دیشموک برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای تکمیل و بهره برداری به موقع این طرح ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

تعداد مشترکان برق در دیشموک و قلعه رییسی بیش از هشت هزار و ۴۱۴ مشترک شهری و روستایی است.

۲ بخش چاروسا و دیشموک با جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار نفر دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلفی است که از این ظرفیت‌ها به خوبی برای محرومیت زدایی آنها استفاده نشده است.

پایداری شبکه برق ۱۲ هزار خانوار متشکل از ۴۸ هزار نفر مناطق کهگیلویه،چاروسا و دیشموک از مزایای مهم طرح دومداره برق رسانی به ایستگاه سرپری، دهدشت به دیشموک است.

شهرستان کهگیلویه با جمعیتی بیش از ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ نفر دارای چهار شهر، چهار بخش و ۱۰ دهستان است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر ۲۶۲ هزار مشترک برق در بخش های خانگی، اداری، کشاورزی، تجاری و صنعتی است.

۹ هزار کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف و متوسط در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

در سفر مهرماه امسال رییس جمهوری و هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه محور در بخش های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب ،منابع نفت و گاز، پتروشیمی ، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب بخشی به روند توسعه‌ای این استان به ارزش ۲۱هزار میلیارد تومان تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha