۱۹ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84993552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۳۲۱ میلیون دلار کالا از کاشان صادر شد

کاشان- ایرنا- مسوول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان گفت: ۳۵۸ هزار تُن انواع کالاهای صادراتی به ارزش ۳۲۱ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۳۹ دلار در ۹ ماه گذشته از این شهرستان به خارج کشور صادر شد. 

علیمراد نوروزی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کالاها در قالب چهار هزار و ۸۱۰ فقره اظهارنامه به خارج کشور صادر شده است،میلگرد و فرش ماشینی بیشترین کالاهای صادراتی کاشان بوده است.
وی اظهار کرد: گلاب، عرقیات گیاهی، آبلیمو، مفتول مسی، انواع سنگ‌های ساختمانی، لنت ترمز، کولر آبی، گونی، انواع ظرف‌های آرکوپال و چینی، ورق‌های فولادی و گالوانیزه، کاشی، مواد شوینده، لبنیات و انواع نخ و الیاف مصنوعی از جمله کالاهای صادراتی کاشان است.
مسوول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان بیان کرد: اسپانیا، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، آلمان، ایتالیا، چین، کانادا، ژاپن، هندوستان، لهستان، انگلستان، برزیل، اتریش، عراق، افغانستان، کویت، ارمنستان، ترکیه، رومانی، تاجیکستان، قطر، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، آفریقای جنوبی، کرواسی، عمان، قزاقستان، قرقیزستان، گرجستان، ویتنام، کنیا، لبنان، لیبی، نیوزلند، مجارستان، میانمار، مکزیک، ونزوئلا، یونان و صربستان از جمله کشورهای مقصد کالاهای صادراتی از کاشان است.
کاشان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید و صنعت کشور دارای نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است.
این شهرستان با داشتن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه، در منطقه‌ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال - جنوب کشور قرار دارد.
سهم کاشان در صادرات فرش ماشینی به خارج از کشور نزدیک به ۷۵ درصد است و به همین دلیل این منطقه به قطب تولید فرش ماشینی و شهر فرش ماشینی ایران معروف است.
اتاق بازرگانی کاشان به دلیل در مسیر قرار گرفتن کاشان در راه‌های استانی و بین‌المللی و همچنین وجود راه‌آهن سراسری بیش از نیم قرن قبل و پیشتر از برخی مراکز استان‌ها تاسیس شده است.
این خطه با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.
کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha