مردم در روزهای سرد برای اهدای خون مشارکت کنند

بجنورد- ایرنا - مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی با بیان اینکه هرساله با شروع سرما و آلودگی هوا میزان اهدای خون کاهش می یابد، گفت: مردم نوعدوست استان در روزهای سرد برای اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

هادی نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم مشارکت مستمر در امر خداپسندانه اهدای خون برای نجات جان بیماران اظهار کرد: به طور معمول هرساله به دلیل کاهش طول روز و برودت هوا در فصول سرد سال، تعداد مراجعان اهدای خون کاهش می یابد و این درحالیست که نیاز بیماران به خون همیشگی است.

وی افزود: مراکز اهدای خون بجنورد و شیروان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از ساعت (۹ تا ۱۳:۳۰) و پنجشنبه از ساعت ( ۹ تا ۱۲:۳۰) آماده حضور اهداکنندگان عزیز در جهت تامین خون مورد نیاز بیماران فعال است.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: تامین خون و فرآورده های آن فقط از راه اهدا امکان‌پذیر است و از سویی هم نیاز به خون همیشگی و بهترین جا برای ذخیره خون، رگ های اهداء کنندگان است، بنابراین ضرورت دارد در همه شرایط به فکر بیماران نیازمند باشیم.

نوری تصریح کرد: افرادی که دارای گروه خونی منفی به خصوص O منفی هستند بیشتر از دیگران در فصل سرد سال اهدای خون را در برنامه های زندگی خود قرار دهند.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۱۴ تا ۱۶ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر پنج درجه سانتیگراد نیز رسید

طبق پیش بینی این اداره کل درجه دما تا پایان هفته حتی در برخی از نقاط به منفی ۲۰ درجه سانتیگراد نیز می رسد و اینک پدیده غالب برای امروز بارش برف و در ارتفاعات کولاک و برف و مه گرفتگی است.

انتقال خون خراسان شمالی نیاز خونی ۱۲ بیمارستان را برآورده می کند و پاسخگوی تمامی نیازهای خونی مراکز درمانی استان است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha