۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 84993872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار مشگین‌شهر بر احقاق حقوق کشاورزان از رودخانه خیاوچای تاکید کرد

اردبیل- ایرنا- فرماندار مشگین شهر بر لزوم احقاق حقوق باغداران و کشاورزان این شهرستان از رودخانه خیاوچای تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ایرج بیگدلو در نشست با حقابه بران رودخانه خیاوچای با تاکید بر لزوم تکمیل طرح انتقال آب سد احمد بیگلو به تصفیه خانه آب شرب مشگین شهر اظهار کرد: در صورت آزادسازی رودخانه خیاوچای مشکل کمبود آب زراعی حقابه بران برطرف خواهد شد.

پیش از این فرماندار مشگین‌شهر درخصوص تامین آب پایدار شهرستان مشگین‌شهر از تدوین دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت خبر داده و خواستار توجه شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل به این برنامه‌ها شد.

بیگدلو علاج بخشی به سد اینچه نو را برنامه کوتاه مدت برای تامین آب مشگین شهر عنوان کرد و گفت: این سد با ۵۰ میلیون متر مکعب ظرفیت در فصل تابستان آب شهر را تامین می کند.

فرماندارمشگین شهر اجرای طرح انتقال آب را برنامه بلندمدت تامین آب پایدار برای مشگین‌شهر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه طول خط انتقال آب ۱۵ کیلومتر است که در آن باید سه ایستگاه و چهار مخزن احداث شود.

وی یادآورشد: در شرایط ایده آل و در صورت تخصیص اعتبارات، تکمیل این پروژه تا سال۱۴۰۴ زمان خواهد برد بنابراین تا زمان بهره برداری از این طرح، حتما باید علاج بخشی سد اینچه نو در دستور کار باشد و شهروندان از منابع آب پایدار بهره‌مند باشند.

مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در شمال غربی اردبیل قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha