هلال احمر خراسان‌شمالی به ۱۶۵ خودروی گرفتار در برف امدادرسانی کرد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان در شبانه روز گذشته به ۱۶۵ دستگاه خودروی گرفتار در محورهای برف‌گیر امدادرسانی کردند.

مرتضی رجایی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گردنه اسدلی در محور بجنورد به اسفراین به نسبت سایر نقاط استان شرایط نامناسبی را داشت و بیشترین امدادرسانی به خودروها در این گردنه انجام شد.

وی تصریح کرد: امدادگران در این مدت به ۸۰۰ نفر از حادثه دیدگان در برف امدادرسانی کردند و ۱۰۰ نفر از مسافران هم به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: بیشتر در راه ماندگان مسافرانی بودند که با خودرو شخصی اقدام به سفر کرده و با وجود هشدارها و توصیه ها، تجهیزات زمستانه از قبیل زنجیر چرخ به همراه نداشتند که در برف و کولاک گرفتار شدند.

وی عنوان کرد: شب گذشته مسافران در راه مانده در راهدارخانه اسدلی و برخی هم در مسجد امام رضا(ع) شهر بجنورد اسکان داده شدند.

رجایی گفت: در این مدت ۱۰۰ تغذیه اضطراری و کنسروجات و بیش از۳۰۰ تخته پتو بین مسافران توزیع شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش رهداران و انجام شن و نمک پاشی در سطح جاده ها، اکنون تمامی راه های اصلی استان باز و تردد در آن برقرار است.

به گزارش ایرنا، بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا صبح روز پنجشنبه در استان فعال است.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی دمای هوا کاهش ۱۴ تا ۱۶ درجه ای دما در سردترین ساعت پیش بینی شده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر پنج درجه سانتیگراد نیز رسید.

بر این اساس فعالیت تمامی ادارات استان از امروز(سه شنبه) به مدت سه روز به صورت دور کاری و فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس در سطح استان به صورت غیرحضوری و در بستر شاد برگزار می شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha