۲ هزار و ۵۵۷ کیلومتر راه خراسان‌شمالی برف‌روبی و بازگشایی  شد

بجنورد-ایرنا- سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۵۵۷ کیلومتر راه محورهای مختلف استان در شبانه روز گذشته با تلاش راهداران برف‌روبی و بازگشایی شد و اکنون تردد در تمامی جاده‌ها برقرار است.

حامد معروف روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در این مدت ۳۳ محور در مسیرهای اصلی، فرعی و روستایی استان برف‌روبی و بازگشایی شد و عملیات برف‌روبی جاده ها امروز هم ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای بازگشایی راه ها و تامین و ارتقای ایمنی تردد در محورهای مختلف هزار و ۶۰۰ تن شن و نمک در سطح جاده ها پاشیده شد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: در این مدت راهداران استان به رانندگان ۱۵۹ دستگاه وسیله نقلیه گرفتار در جاده های برفی استان امداد رسانی کردند که قریب به اتفاق آن مربوط به گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین است.

وی تصریح کرد: در این مدت ۱۵ خانوار گرفتار در برف به صورت اضطراری در راهدارخانه اسدلی اسکان داده شدند.

تجهیز تنها ۱۰ درصد از خودروها به زنجیر

معروف در بخش دیگر سخنان خود با گلایه از بی توجهی رانندگان به توصیه ها و هشدارهای هواشناسی و راهداری گفت: با وجود هشدارها و توصیه ها برای انجام ندادن سفرهای غیر ضروری، مردم اقدام به سفر کرده و بخش بسیار زیادی از مسافران از زنجیر چرخ استفاده نکرده و برخی هم زنجیرچرخ به همراه نداشتند.

وی گفت: تنها ۱۰ درصد از رانندگان از زنجیر چرخ استفاده کردند و نداشت این تجهیز کار راهداران برای امدادرسانی ها و برف روبی ها را با مشکل جدی روبه رو کرد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون تمامی راه های استان باز و تردد در آن برقرار است.

به گزارش ایرنا، بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه جاری آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا صبح روز پنجشنبه در استان فعال است.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۱۴ تا ۱۶ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر پنج درجه سانتیگراد نیز رسید.

بر این اساس فعالیت تمامی ادارات استان از امروز(سه شنبه) به مدت سه روز به صورت دور کاری و فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس در سطح استان به صورت غیرحضوری و در بستر شاد برگزار می شود.

راهداران خراسان شمالی ۲۱ گردنه استان به طول ۶۷۱ کیلومتر را به صورت شبانه روزی زیر پوشش خدمات دارند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha