پیشرفت ۷۰ درصدی حفر تونل و ۲۸ درصدی متروی اسلامشهر پس از سفر رئیس جمهور

اسلامشهر - ایرنا - سوم آذرماه امسال رئیس جمهور سفری نیم روزه به اسلامشهر داشت و موضوع مترو آنقدر مهم بود که آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی از محل بازدید و دستوراتی برای تسریع در اتصال مترو تهران به اسلامشهر داشته باشد؛ حالا و پس از این سفر خبر آمده که پیشرفت حفاری مترو به ۷۰ درصد رسیده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی در سفر مذکور با حضور در ایستگاه متروی میدان نماز اسلامشهر بازدیدی از روند احداث و پیشرفت متروی این شهر داشت و با توضیحات مسئولان شهری در جریان امور مربوط به آن قرار گرفت.

رئیس جمهور همچنین در جریان این بازدید با تعدادی از کارگران این طرح به گفت وگوی چهره به چهره پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

تکمیل زنجیره متروی اسلامشهر و اتصال ایستگاه میدان نماز به خط سه متروی تهران یعنی ایستگاه آزادگان در بهبود حمل و نقل مردم اهمیت دارد و از این رو دوم بهمن ۱۴۰۰ عملیات اجرایی ایستگاه مترو میدان نماز اسلامشهر آغاز شد اما این روند با مشکلات مالی پیش می رفت.

پیشرفت ۷۰درصدی حفر تونل و ۲۸ درصدی متروی اسلامشهر

حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با احداث متروی اسلامشهر طبق برآوردی که صورت گرفته روزانه بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم این شهرستان، بهارستان و رباط کریم از این خط استفاده خواهند کرد و باید احداث مترو اسلامشهر را طرح متروی جنوب غرب استان تهران بنامیم.

وی این را هم گفت که از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به شهرستان های استان تهران یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح های مهم و زیرساختی اسلامشهر اختصاص یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان به تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، ۲۰۰میلیارد تومان برای تکمیل طرح اتصال متروی اسلامشهر به تهران، بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به منظور اجرای شبکه فاضلاب اسلامشهر، ۹۰ میلیارد تومان در زمینه حفاری چاه‌های جدید آب و اصلاح شبکه فرسوده انتقال آب و ۴۵ میلیارد تومان برای توسعه شبکه برق و نوسازی شبکه، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تجهیز مراکز درمانی اختصاص یافته که امیدواریم با تسریع در پرداخت این اعتبارات اجرای این طرح ها با شتاب بیشتری تداوم یابد.

پس از این سفر، مسئولان و نماینده شهرستان در مجلس پیگیر مصوبات بودند تا اینکه چندی پیش خبر رسید بخشی از اعتبارات مصوب شده مخصوص به اتصال متروی تهران به اسلامشهر در حال پرداخت است.

حالا اما محسن حمیدی شهردار اسلامشهر با اشاره به برکات سفر رئیس جمهور به این شهر و بازدید آیت االله دکتر سید ابراهیم رئیسی از روند تکمیل مترو خبر داده که ۵۰ میلیارد تومان پس از سفر رئیس جمهور به حساب این شهرداری واریز شد.

پیشرفت ۷۰درصدی حفر تونل و ۲۸ درصدی متروی اسلامشهر

وی به تازگی گفته که پیشرفت حفاری اسلامشهر به ۷۰ درصد رسیده و حفاری ‌سال آینده به پایان می‌رسد.

حمیدی در این باره اظهار داشت: شهرداری در سال ۱۳۹۸ حفاری متروی اسلامشهر را آغاز کرد و در سال آینده حفاری تونل به پایان خواهد رسید که در این حوزه دستاورد خوبی داشتیم.

شهردار اسلامشهر ادامه داد: اسلامشهر یکی از ۱۰ شهر کشور که کار احداث مترو در آن در حال انجام است و هر چهار ماه یک کیلومتر حفاری مترو در این شهر انجام می شود.

از سوی دیگر پیشرفت در احداث مترو اسلامشهر و مشخصا ایستگاه میدان نماز پس از سفر رئیس جمهور شتاب گرفته و طبق آخرین آمار اعلامی از سوی مسئولان شهرداری، پیشرفت متروی به بیش از ۲۸ درصد رسیده و فقط در یک هفته(۹ تا ۱۵ آذر) حدود یک درصد این طرح تکمیل شد.

پیشرفت ۷۰درصدی حفر تونل و ۲۸ درصدی متروی اسلامشهر

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha