۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷
کد خبر: 84994753
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال یخ‌زدگی جاده‌ها در کرمان

۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۰۷
کد خبر: 84994753
احتمال یخ‌زدگی جاده‌ها در کرمان

کرمان - ایرنا - راهداری کرمان اعلام کرد: براساس میزان بارش ها و برودت هوا طی ساعات آینده بویژه امشب‌، احتمال یخ‌زدگی بیش از حد معمول سطح محورها بخصوص در جاده های کوهستانی وجود دارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، مسافران در استان کرمان از مسافرت های غیرضرور بپرهیزند یا در صورت مسافرت تجهیزات لازم همراه داشته باشند.

سیدحمزه روح الامینی معاون راهداری این اداره کل در این زمینه با اعلام شماره تلفن گویای ۱۴۱ برای پاسخگویی شبانه روزی پاسخگویی به هموطنان گفت: مردم درصورت سفر در این ایام علاوه بر زنجیر چرخ، لباس گرم و سایر مایحتاج ضروری را نیز در خودرو قرار دهند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان افزود: ۳۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین شامل بولدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه های سبک و سنگین برای انجام عملیات راهداری زمستانی در این استان تجهیز شده است.

وی تصریح کرد: ۴۰۰ نفر از عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان در ۲۵ باب راهدارخانه ثابت و ۱۵ راهدارخانه سیار برای خدمت رسانی به کاربران جاده ای استان کرمان ساماندهی شده اند.

روح الامینی راه های تحت پوشش برف روبی کرمان را بیش از ۲۵ گردنه برشمرد و افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان در اجرای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران و به کارگیری امکانات و استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری بویژه در محورهای پرتردد نسبت خدمات رسانی اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هشت هزار تُن شن و نمک برای یخ زدایی در جاده ها استفاده شده است، تصریح کرد: عملیات راهداری زمستانی استان کرمان شامل نمک‌پاشی و یخ‌زدایی جاده‌های برفگیر، تیغ‌زنی و بازگشایی محورها، اسکان مسافران و رانندگان گرفتار در برف و یخ، امداد و نجات خودروهای درگیر در کولاک و برف، تجهیز ماشین‌آلات زمستانی و راهدارخانه‌های بین‌راهی است.

روح الامینی همچنین از آماده سازی و تجهیز راهدارخانه ها در محورهای اصلی و فرعی طی روزهای اخیر خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha