آزادی بیان موهوم فرانسوی جز رنجاندن میلیون‌ها انسان حاصلی ندارد

تهران- ایرنا- انجمن آشوریان تهران در بیانیه‌ای با محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو نوشت: آزادی بیان آن چنان که ادعای فرانسه است حاصلی جز خدشه‌دار کردن روح و رنجاندن میلیون‌ها انسان در سراسر جهان ندارد.

به گزارش ایرنا، انجمن آشوریان تهران روز سه شنبه در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو اعلام کرد: اخیرا روزنامه شارلی ابدو با نشر طرح‌هایی باعث انزجار و نفرت عمیق جوامع بشری از این عمل غیرانسانی شد. این بار اول نیست که نشریه طنز و کمیک «شارلی ابدو» در فرانسه، باورها، اعتقادها و مقدسات میلیون‌ها انسان را با هجویه‌ها و هزل‌ها و به گمان خود با خودشیرینی‌های زننده به سخره می‌گیرد، این در حالی است که میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان آزرده می‌کند.

انجمن آشوریان تهران افزود: اهانت به ارزش‌ها، فرهنگ‌ها و بروز دادن رفتارهای غیرعقلانی و غیراخلاقی موافق با هیچ یک از اصول و مبانی انسانی نیست. به‌رغم اعتراض‌های میلیونی گویی میخ بر سندان کوبیدن است و حرف حساب به گوش گردانندگان این نشریه نرفته و تا به امروز میلیون‌ها انسان را بسیار آزرده است. تاسف بارتر آنکه دولت فرانسه به بهانه‌هایی موهوم از پس این پرده‌دری‌ها برنیامده یا نخواسته که بربیاید.

بیانیه انجمن آشوریان تهران عنوان کرد: هنوز اهانت به مقدسات مسیحیان و مسلمانان در یاد جهانیان است و اکنون با طرح‌هایی موهن، زننده و آزار دهنده به باورهای میلیون‌ها ایرانی معتقد به ولایت و مسلمانان جهان اهانت کرده‌اند. رهبر گرانقدر کشورمان که با حضور در منازل شهدای مسیحی در ایام عید میلاد عیسی مسیح از ارزش و افتخار کشور به این شهدا و خانواده‌هایشان می‌گویند و همواره موجب تسلی جامعه می‌شوند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: انجمن آشوریان تهران این هتاکی و هر حرکت شنیع و موهن و اهانت‌آمیز به هر دین و مسلکی و علی‌الخصوص به رهبر معظم انقلاب اسلامی و باورهای نظام جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کند. مسئولین این نشریه باید بدانند انتشار چنین طرح‌هایی هرگز نمی‌تواند شان و مقام رهبر انقلاب اسلامی و روحانیون جامعه را پایین آورد و معتقد است آزادی بیان آن چنان که ادعای فرانسه است حاصلی جز خدشه‌دار کردن روح و رنجاندن میلیون‌ها انسان در سراسر جهان ندارد.

انجمن آشوریان تهران بیان کرد: آشوریان تهران بر این باورند که اهانت با موهن‌ترین اشکال و به سخره گرفتن باور میلیون‌ها انسان جز به بیراهه کشاندن مفاهیم ارزشمند گفتمان و منجر شدن به بحث و جدل ثمری ندارد. تردیدی نیست که چنین حرکت‌های زشت و موهن و تعرض به باورها و اعتقادات میلیون‌ها انسان آزاده و آزاداندیش جای و جایگاهی ندارند. بار دیگر چنین هتاکی‌ها و اهانت‌های جاهلانه و دور از شان انسانی را به ویژه در اهانت تازه به باورها و مقدسات میلیون‌ها ایرانی را محکوم می‌کند. انتظار می‌رود تمامی سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر اینگونه حرکت‌ها و رفتارها را بدون جانبداری تقبیح و محکوم کنند.

انجمن آشوریان تهران در پایان برای تمام دنیا صلحی عادلانه و مبتنی بر برادری و برابری و آرامش آرزو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha