۵۵ واحد صنعتی راکد مازندران به چرخه تولید برگشت 

ساری - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: ۵۵ واحد صنعتی و بنگاه اقتصادی استان با رفع مشکلات بیمه‌ای، مالیاتی و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش از ابتدای سال جاری تاکنون به چرخه تولید برگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسن صبوری عصر سه‌شنبه در آیین تجلیل از تولیدکنندگان و صنعتگران نمونه مازندران در مجتمع نمایشگاهی نیاوران ساری افزود: روند تکمیل ۴۲۶ طرح تولیدی و اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در دست اجرا قرار دارد که با تکمیل آن در آینده نزدیک برای ۱۳ هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برای تکمیل این طرح ها حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از طریق روش های مختلف برای جذب این منابع مالی در تلاش هستیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان این که، در سال جاری تعهد بازگشت به خط تولید ۱۱۰ واحد راکد استان برنامه‌ریزی شده بود، گفت: تاکنون از این تعداد ۵۵ واحد به چرخه تولید برگشت.

صبوری با اشاره به این که در زمان حاضر ۴۲۴ واحد تولیدی راکد در مازندران وجود دارد، افزود: تاکنون حدود سه هزار میلیارد تومان برای بازگشت واحدهای تعطیل استان به فرایند تولید و اشتغالزایی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: از محل مصوبات سفر رییس جمهور به مازندران حدود پنج هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولیدکنندگان در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان جذب شده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از متصدیان ۳۵ واحد صنعتی مازندران به عنوان واحدهای برتر حوزه تولید و صادرات تجلیل شد. از این تعداد واحد برگزیده، تمامی آنان تندیس طلایی تولید کننده برتر را کسب کردند.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد.

حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.

مازندران در حوزه اشتغال واحدهای صنعتی با استقرار چهار درصد واحدهای صنعتی کشور در این استان یازدهمین استان کشور است و ۳.۸ درصد اشتغال صنعتی را در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha