۲۰ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۳۳
کد خبر: 84995022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور ۲۰ هزار مجوز نشر در استان های مختلف کشور

ایلام - ایرنا - مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال بیش از ۲۰ هزار مجوز نشر در استان های مختلف کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی مرادیان روز سه شنبه در نشست با اهالی فرهنگ در شهرستان دهلران اظهار داشت: در کشور بیش از ۲۰ هزار مجوز انتشار در حوزه های مختلف کودک و نوجوان و کمک آموزشی و کلیات صادر شده است.

وی شهرستان دهلران را یکی از قطب های فرهنگی غرب کشور برشمرد و افزود: این شهرستان شعرای زیادی داشته و در حوزه تئاتر، سینما و موسیقی هنرمندان نیز چهره های شاخصی دارد که امتیازات و افتخارات زیادی در جشنواره های مختلف ملی کسب کرده اند و حق بزرگی به گردن فرهنگ دارند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هدف این معاونت فرهنگی از بازدید مناطق کم برخوردار آشنایی با مسایل و مشکلات است تا در قالب گزارش های مدیریتی به وزارت ارشاد و دستگاه های مسئول انتقال دهیم.

مرادیان تاکید کرد: رویه ها باید به نفع نویسندگان ، شعرا و هنرمندان اصلاح و در بحث کمبود بسترهای تعاملی اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان حوزه فرهنگ باید تعاملات بیشتر شود.

وی یادآور شد: همچنین در بحث حمایت از چاپ آمادگی داریم برای چاپ آثار و بویژه چاپ آثار شاعران کتاب اولی تسهیلات ویژه ای اختصاص دهیم.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حمایت از انتشار ۴۲۷ اثر فاخر فارسی به زبان های خارجی توسط ناشران خارجی در حوزه نشر و ادبیات اشاره و اضافه کرد: تعریف ۱۱ پژوهش فاخر مطالعاتی و کاربردی متناسب با نیازهای معاونت فرهنگی و مراکز تابعه با هدف سیاست گذاری و تصمیم سازی های تحول گرایانه و اصلاح و تکمیل فرآیندهای نظارت محتوایی بر تولید محصولات فرهنگی در چهار محور پیش از چاپ، واردات و ترخیص و صادرات از دیگر اقدامات بوده است.

وی به دفاع مقدس هم اشاره و افزود:دفاع مقدس مقطع مهم تاریخی کشور است و خلق اثار هنری و ادبی در این زمینه از ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha