استاندار خراسان جنوبی: کوله‌بری برای مرزنشینان در حال پیگیری است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع کوله‌بری برای مرزنشینان استان به جد از سطوح ملی در حال پیگیری بوده و اقدامات خوبی در حال رقم خوردن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت سه‌شنبه شب در دیدار امام جمعه، فرماندار و متولیان روز شهرستان سربیشه با بیان اینکه اقدامات زیربنایی خوبی در راستای توسعه خراسان جنوبی در حال پیگیری است، اظهار داشت: در استان امکان توسعه فراوان وجود دارد و با تقویت زیرساخت‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها آینده درخشانی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: درخصوص پرداخت عواید سود حاصل از سوخت مرزنشینان هم پیگیری خوبی انجام شده و با دستور رئیس جمهور قرار است یک مرتبه به مرزنشینان خراسان جنوبی پرداخت شود اما ما به جد پیگیر استمرار آن هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه علت تعطیلی بازارچه‌های مرزی به دلیل نبود همراهی توسط کشور افغانستان است گفت: در این خصوص نشست‌های مختلفی با مسئولان کشور همسایه برگزار شده که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده اما همچنان پیگیری‌های ما برای بازگشایی بازارچه‌های استان ادامه‌دار خواهد بود.

قناعت با اشاره به اینکه انتقال آب به خراسان جنوبی از دو دریای عمان و خلیج فارس توسط دولت سیزدهم در دست اقدام است، بیان کرد: همچنین در خصوص اتصال خراسان جنوبی به راه آهن سراسری هم به جد پیگیر هستیم.

وی با اشاره به وجود وحدت رویه و انسجام در شهرستان سربیشه، گفت: همیشه پیروزی و موفقیت در وحدت و انسجام متولیان امر در تمامی بخش‌ها است.

قناعت با بیان اینکه در قبل از انقلاب استقلال در کشور نداشتیم و گاهی شاهان ما متحمل خفت و خواری توسط سران کشورهای بیگانه می‌شدند افزود: بعد از پیروزی انقلاب اقدامات بسیار خوبی در کشور به خصوص در نقاط روستایی رقم خورده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی در سنوات زیادی مدیریت کشور دست نیروهای انقلابی نبود و برخی از مشکلات کشور و به خصوص مشکلات اقتصادی به دلیل سوء مدیریت در گذشته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی افرادی که متولیان وضعیت اقتصادی امروز هستند، جالب است که امروز سوال کننده وضعیت موجود هستند، بیان کرد: اگر در برخی بخش‌ها توقع و انتظار مردم برآورد نشده باید متولیان امر در گذشته پاسخگو باشند.

قناعت با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات در کشور اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در کشور رقم خورده است که باید برای مردم در راستای ترویج امید در جامعه تبیین شود، یادآور شد: یکی از اشکالاتی که از دوره قبل به ما تحمیل شده و آن این است که هنوز حس خودباختگی در برابر غرب را داریم.

وی به جنگ رسانه‌ای و امپراتوری رسانه‌ای دشمنان اشاره کرد و گفت: در جنگ رسانه‌ای به مردم حس ناامیدی در جامعه ترویج شده که رسالت اصلی ما در تبیین دستاوردهای انقلاب در راستای ترویج امیدواری در جامعه است.

قناعت بیان کرد: در جامعه مشکلاتی داریم و باید همچنان در راستای توسعه کشور و بخش‌های مختلف مطالبه‌گری داشته باشیم، اما این را هم بدانیم که مقام معظم رهبری نگاه امیدوارانه به توسعه کشور دارند.

وی با اشاره به تحولات منطقه‌ای و جهانی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی، گفت: پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی باعث شده بسیاری از کشورهای جهان که در گذشته با کشور ما در پرداخت پول‌های بلوکه شده همکاری نداشتند امروز در حال آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشورمان هستند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با روی کار آمدن نیروهای انقلابی چرخ توسعه‌یافتگی می‌چرخد و در حال پیشرفت و تعالی هستیم، پس فرق دارد که چه جریانی بر روی کار بیاید.

قناعت با اشاره به سفرهای استانی شخص رئیس جمهور و بررسی میدانی مشکلات، گفت: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی رقم‌ خورده و حس پویایی و نشاط در حال تزریق به جامعه است.

وی با تاکید برگزاری باشکوه برنامه‌های روز سربیشه، بیان کرد: در دیماه سال ۱۳۶۵، ۲۰ شهید عملیات کربلای پنج در شهرستان سربیشه تشییع باشکوه شده‌اند که به همین خاطر این روز به نام سربیشه نامگذاری شده است.

قناعت افزود: همه ما باید قدردان شهدا و ادامه دهنده راه آنان باشیم و زنده نگه داشتن یاد شهدا کار بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در خصوص برکات خون شهدا باید جهاد تبیین در دستورکار همه ما قرار گیرد، گفت: باید دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان تبیین کنیم و نگذاریم که دشمنان در جنگ رسانه‌ای اهداف خود را در جامعه تبیین کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امپراتوری رسانه ای غرب آمریکا را بزک کرده و به دنبال سیاه نمایی اقدامات و رهاورد جمهوری اسلامی است، بیان کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی قطار پیشرفت و توسعه در کشور در حال حرکت است.

فرماندار سربیشه هم در این نشست گفت: پنج تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در راستای توسعه اشتغال در حاشیه برگزاری روز شهرستان با سرمایه گذاران منعقد خواهد شد.

محمدرضا لکزایی افزود: در حاشیه برنامه‌ روز نکوداشت سربیشه که از ۲۳ دی به مدت سه روز آغاز می‌شود، تفاهم‌نامه احداث کشتارگاه طیور، طرح گلخانه‌های کوچک مقیاس، تولید دستکش کارگری، تولید نخ استریژ و ۲ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای طالب آباد و روستای اسلام آباد شکری در راستای اشتغال‌زایی امضا می‌شود.

وی اعتبار این طرح‌های سرمایه‌گذاری را ۱۰۶ میلیارد تومان در قالب ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۵ میلیارد تومان آورده شخصی سرمایه گذاران اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاری، اشتغالزایی و معرفی ظرفیت‌های شهرستان یکی اهداف ما در  برگزاری روز سربیشه خواهد بود.

فرماندار سربیشه در تشریح برنامه‌های نکوداشت روز سربیشه که به یاد و نام ۲۰ شهید عملیات کربلای ۵ در سال ۱۳۶۵ نامگذاری شده، گفت: شهدا برای تامین امنیت، توسعه و پیشرفت کشور جانشان را فدا کرده‌اند و برنامه محوری ما در گرامیداشت این روز، برگزاری یادواره ۲۰ شهید کربلای ۵ با حضور معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر رئیس جمهور خواهد بود.

لکزایی با اشاره به اینکه شهدا با تمام وجود و با نثار جانشان جهاد کردند و امروز هم عده‌ای در عرصه جهاد علمی در حال تلاش و فعالیت هستند، افزود: شخصیت‌های علمی زیادی  از شهرستان سربیشه در اقصی نقاط کشور فعالیت دارند که از آن جمله می‌توان به پدران سه علم کشور اشاره کرد.

وی از برگزاری جلسه توسعه و پیشرفت شهرستان با چاشنی تجلیل از مفاخر و  بزرگان شهرستان به عنوان دیگر برنامه محوری این روز یاد کرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان سربیشه به مدت سه روز از ۲۳ دی ماه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

لکزایی با بیان اینکه در روز سربیشه برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است، افزود: ۲۳ تا ۲۹ دی ماه به عنوان هفته فرهنگی خراسان جنوبی نامگذاری شده و به این ترتیب همزمان با سالروز ولادت فاطمه زهرا(س) مراسم جشنی باشکوه برای بانوان شهرستان نیز برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این روز کتابی با عنوان "این قافله عمر" که در خصوص خاطرات اسدالله یاوری رئیس انجمن همکاری‌های پزشکی ایران و آلمان است رونمایی می‌شود.

فرماندار سربیشه گفت: شهرستان سربیشه در حوزه سرمایه گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید برق ظرفیت خیلی خوبی دارد که اگر معرفی شود مورد استقبال سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

لکزایی با اشاره به بادهای ۲۵۰روزه منطقه دُرح و آماده بودن زیرساخت زمین برای ایجاد پنل‌های خورشیدی در شهرستان گفت: تنها مرز رسمی و بین المللی استان یعنی مرز ماهیرود هم یکی دیگر از ظرفیت‌های شهرستان بشمار می‌رود.

وی عنوان کرد: اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی است و ۷۰ درصد جمعیت هم در مناطق روستایی ساکن هستند، افزود :مناطق روستایی شهرستان هم زمینه خوبی برای سرمایه گذاری دارند.

لکزایی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های معدنی شهرستان سربیشه افزود: فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در راستای فرآوری محصولات معدنی از دیگر برنامه‌های ما در شهرستان است که به جد دنبال می‌شود.

وی به سرمایه‌گذاری پروژه توربین‌های بادی در منطقه دُرح اشاره کرد و گفت: در این پروژه قرار است در فاز نخست چهار توربین ۲ و نیم مگاواتی احداث شود که با توجه به اینکه کل مصرف برق شهرستان سربیشه  ۲۰ مگاوات است، نصف این نیاز شهرستان از طریق همین پروژه تامین خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha