نخست وزیرسابق پاکستان نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه افغانستان هشدار داد

تهران -ایرنا- نخست وزیر سابق پاکستان با سرزنش مواضع اخیر دولت اسلام‌آباد مبنی بر حمله به عناصر تروریستی در داخل خاک افغانستان، هشدار داد و گفت که عملیات نظامی اثرات نامطلوب و بلندمدت به دنبال خواهد داشت.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، «عمران‌خان» طی سخنرانی در همایشی مرتبط با چالش تروریسم در اسلام‌آباد اظهار کرد : اظهارات غیر منطقی برخی از مسوولان در داخل مبنی بر عملیات علیه عناصر تروریستی به قیمت اقدام در داخل خاک افغانستان وضعیت خطرناکی را رقم می‌زند.

وی خطاب به دولتمردان پاکستانی هشدار داد که روابط پرتنش با همسایه دردسر ساز است و در بحث افغانستان این پرسش وجود دارد که چرا وزیرخارجه پاکستان به کابل سفر نکرده است.

عمران‌خان که حزبش دولت حاکم در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان را تشکیل می‌دهد، جایی که طی ماه‌های اخیر حملات تروریستی بشدت افزایش داشته است، گفت: اظهارات خطرناک و سهل انگارانه «حمله به افغانستان» از سوی برخی وزرای پاکستانی که اطلاعی از کل وضعیت ندارند بسیار تأسف برانگیز است.

وی اظهار کرد : تسلط طالبان افغانستان بر این کشور یک فرصتی طلایی برای پاکستان است زیرا برای اولین بار یک دولت حامی پاکستان در راس افغانستان قرار دارد لذا اسلام‌آباد بدون اقدامات تحریک آمیز وارد تعامل جدی با حاکمیت موقت افغانستان شده و اقدام سریع و موثر برای حل بحران تروریسم و ستیزه جویان انجام دهد.

پاکستان طی سال‌های اخیر از جمله از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، این کشور را به کم کاری در برخورد با تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان متهم می‌کند. هفته گذشته وزیر کشور پاکستان نیز خاطرنشان کرد اسلام‌آباد حق دارد به طالبان پاکستان در قلمروی افغانستان حمله کند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در کابل در واکنش به اظهارات اخیر مقام‌های پاکستانی، از اسلام‌آباد خواست از اظهارات بی‌اساس و تحریک آمیز پرهیز کند چرا که چنین اظهاراتی به سود هیچ طرفی نیست.

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که طی ماه‌های اخیر عملیات‌های خود در مناطق مختلف این کشور را تشدید کرده است، اکنون رهبران دولت ائتلافی از جمله نخست وزیر و وزیر خارجه پاکستان را تهدید به حمله کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha