۲۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 84995301
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۱۲ متخلف زیست محیطی در لرستان دستگیر شدند

۲۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۱
کد خبر: 84995301
۸۱۲ متخلف زیست محیطی در لرستان دستگیر شدند

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۸۱۲ متخلف زیست محیطی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

علی سالاروند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: امسال در راستای برخورد با متخلفان زیست محیطی ۷۶۸ پرونده به ارزش ۲۲میلیارد و ۴۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال تشکیل و تاکنون بیش از یک میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال از این مبلغ وصول شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۵۴ مورد شکار غیرمجاز پرندگان، ۸۵ مورد شکار غیرمجاز پستانداران و ۱۳۰مورد زنده گیری پرندگان در استان ثبت شده که در بین پستانداران گراز و در بین پرندگان عقاب، کوکوی شاخدار، جغد، کبک، تیهو، سارگپه، دلیجه، پرستو، سهره باکلان، شاهین و کبوتر بیشترین تعداد بودند.

وی ادامه داد:با تلاش شبانه روزی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان در راستای حفاظت از تنوع زیستی، ۱۱۶ قبضه اسلحه شامل ۱۶ سلاح فاقد مجوز، ۹۷ سلاح مجاز و سه قبضه سلاح جنگی از شکارچیان غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان عنوان کرد: همچنین ۱۷۰ متخلف زیست محیطی قبل از هرگونه اقدام به شکار و صید در استان دستگیر شدند.

سالاروند گفت: امسال یک هزار و ۳۷ مورد ادوات شکار و صید، تور ماهیگیری، قلاب، انواع فشنگ، دوربین چشمی، موتور برق و مواد منفجره در استان کشف و ضبط شده است که این وسایل طبق قانون، تا صدور رای قطعی زیر نظر این اداره کل به صورت امانی باقی می مانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اهمیت بحث آموزش در کاهش تخلفات زیست محیطی اظهار داشت: به همین منظور ۲هزار و ۷۱ساعت کلاس آموزشی در قالب طرح یک ساعت با محیط‌بان در مدارس و روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده برگزار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha