معاون رئیس جمهور: شرکت شاهد تبدیل به یک بنگاه تاثیرگذار در عرصه‌های اقتصادی شود

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شرکت شاهد و مجموعه‌های وابسته آن باید تبدیل به یک بنگاه بسیارتاثیرگذار در عرصه‌های اقتصادی شود.

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جشن میلاد یاس با اشاره به اهمیت جایگاه شرکت شاهد در جهاد اقتصادی گفت: در حال حاضر ما منابع زیادی در حوزه نفت و گاز داریم و در ۳۰ سال گذشته بارها برای اکتشاف، فراوری و ساخت پالایشگاه و پتروشیمی با شرکت‌های خارجی همکاری داشتیم؛ شرکت‌هایی که مدتی بودند و پس از آن رفتند. در حوزه ساخت ریل هم به همین شکل دچار فقر هستیم و شرکت‌هایی محدود با دانش فنی محدود در ایران فعال هستند.

وی افزود: اگر مجموعه‌های بزرگی در این حوزه داشتیم که دارای دانش فنی و توان سرمایه گذاری بودند، امروز در چنین زمینه‌هایی فقر نداشتیم در حالی که ظرفیت در زمینه‌های مختلف مانند مجتمع‌های پتروشیمی، حوزه صنعت هوایی و صنعت مخابرات وجود دارد. خوشبختانه دولت فعلی آمادگی جدی برای همکاری با مجموعه‌های اقتصادی وابسته به نهادهای انقلابی دارد؛ به ویژه اگر متعلق به خانواده شهدا باشد. البته می‌دانم که واقعیت میدان با ظرفیت‌های شرکت شاهد فاصله زیادی دارد اما باید به روند پیشرفت سرعت بدهیم، کاستی‌ها را جبران کنیم و تغییر شکل بدهیم تا هم سود سهامداران تامین شود و هم نیاز کشور را در زمینه اقتصاد مقاومتی تامین کنیم.

قاضی زاده ادامه داد: همچنین از همکارانم انتظار دارم تا با تلاش شبانه روزی و برنامه ریزی دقیق از فرصت های موجود در کشور استفاده کنند تا شرکت شاهد در آینده‌ای نزدیک، از موسسه‌های بزرگ اقتصادی باشد که در عرصه‌های بین المللی و در حوزه صنایع پیشرفته فعالیت دارد.

وی‌ درباره فعالیت‌های اقتصادی شرکت شاهد گفت: شرکت شاهد در سال‌های فعالیت خود فراز و فرودهای زیادی داشته و در کنار موفقیت‌های اقتصادی دچار معضلاتی هم بوده که باید آن را حل و فصل کنیم. طبق دستوری که از طرف دفتر مقام معظم رهبری به ما داده شده، باید به سمتی برویم که صاحبان اصلی آن بتوانند مدیریت و نظارت بر شرکت را داشته باشند. همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری گفته شده وقتی در یک مبارزه و جنگ همه‌جانبه اقتصادی هستیم، فعالان عرصه تولید و تجارت و فعالان عرصه تامین مایحتاج مردم، سربازان و افسران خط مقدم این مبارزه هستند.

معاون رئیس جمهوری افزود: در کنار آن‌ها و به صورت خاص در چنین شرایطی مجموعه‌هایی مانند شرکت شاهد وظیفه بالاتر دارد. زنان و مردان فعال در این مجموعه کسانی هستند که در زمانی که نظام اسلامی به آن‌ها احتیاج داشته، بصیرت و وفاداری خود را نشان دادند و در میدان حضور داشتند. طبیعتا از آن‌ها انتظار می‌رود با درک بهتر این شرایط و احساس وظیفه بیشتر، در جهت خودکفایی، مقاومت و تاب‌آوری کشور در مقابل فشارهای اقتصادی دشمنان، نقش‌آفرینی جدی داشته‌باشند.

ضرورت رفتار کریمانه همسران در خانواده
حجت‌الاسلام‌ یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مفهوم زوج در آیه سوم سوره رعد، موضوع تاثیر زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) را در زندگی امروز بشر مورد بررسی قرار داد و گفت: خداوند در قرآن کریم و در سوره رعد می‌فرماید ما همه چیز را به صورت زوج آفریدیم. زوجی که غیر هم اما با هم هستند. در آیه‌ای دیگر می‌فرماید زوج‌ها باید نسبت به هم کریم باشند. زوج کریم، زوجی است که هر چه از گوهر گرانبها در وجود یکی است با خواست و محبت و عشق و آگاهی تمام در خدمت دیگری قرار ‌دهد و دیگری نیز هر چه توان دارد با خواست و محبت و آگاهی خود در خدمت زوج دیگر قرار دهد. اگر زوجین کریمین باشند نتیجه طبیعی آن زوج بهیج است؛ زوجی که بهجت، شادابی، به بار نشستن، به ثمر نشستن و از ثمر بهره گرفتن را شاهد خواهد بود.

وی ادامه داد: اما اگر زوجین این موضوع را رعایت نکنند و هر یک از زوجین هر چه خواست بری خودش بخواهد و نه برای دیگری، نتیجه این زوجیت جدایی و فساد هر دو طرف است. این مبحث در موضوعات مختلف صدق می‌کند. اگر حکومت یکی از زوجین باشد و مردم دیگری، در یک هماهنگی بین این دو، در جامعه بهجت به وجود می‌آید اما اگر هر کدام از این دو کم بگذارند آنچه که باید بشود نمی‌شود. در یک اداره هم، چنین است. اگر مدیر و کارکنان او با هم رفتار کریمانه نداشته باشند قطعا موفقیتی حاصل نمی‌شود یا اگر دو همسر با هم، همکاری کریمانه نداشته باشند در آن خانواده بهجت نخواهد بود.

وی افزود: در خانه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، این دو در اوج توان و محبت، در اوج خواست و دانایی با هم زندگی ‌کردند به طوری‌که می‌توانند یک تاریخ بشر را راهبری کنند و بهجت معنوی را بالا ببرند. آنان سخت‌ترین شرایط را ‌پذیرفتند و به جایگاهی ‌رسیدند تا در قیامت شفاعت‌کننده مردم باشند.

جشن میلاد یاس به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) روز گذشته (سه شنبه) با حضور کارکنان شرکت شاهد و خانواده شهدا برپا شد و همسر شهیدان علی اکبر شیرودی، محمود کاوه، حسن تهرانی‌مقدم، کاظم رستگار، مهدی زین‌الدین، عبدالله رودکی، احمد سوداگر و سعید قهاری در تالار ریاست جمهوری برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha