سرویس دهی رایگان حمل و نقل عمومی اسلامشهر به بانوان همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س)

اسلامشهر- ایرنا- بانوان اسلامشهری می توانند در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از خدمات رایگان اتوبوسرانی بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا و بنابر اعلام مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، حسن گلیج رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر روز چهارشنبه در این باره گفت: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، تمامی سفرهای درون شهری و برون شهری به مقصد تهران و بالعکس با اتوبوس، برای بانوان اسلامشهری در روز جمعه رایگان خواهد بود.

۲۳ دی همزمان با ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن است و ۲۳ تا ۲۹ دی‌ به عنوان هفته بزرگداشت مقام زن و مادر نامگذاری شده است.

اجرای عملیات اصلاح شیب در منطقه دو اسلامشهر

درجهت رفع مشکلات موجود و ارائه خدمات بهتر به شهروندان، در خبری دیگر از اسلامشهر، عملیات اصلاح شیب و رفع آبگرفتگی های خیابان های مدنی و رحمانی انجام شد.

جعفر مقرب مسئول عمران منطقه دو در این باره توضیح داد: اجرا و جمع آوری فاضلاب شهری بر عهده سازمان آب و فاضلاب است؛ در واقع اگر وظیفه درست انجام شود ظرفیت آب داخل نهرها کمتر می شود و در مواقع بارندگی نهرهایی که منطقه احداث کرده آبها را راحت تر انتقال می دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه بلوار بسیج مستضعفین نقطه صفرمرزی منطقه یک و منطقه دو محسوب می شود و شیب منطقه دو و خیابانهای مذکور از حد فاصل این بلوار شروع و به سمت کمربندی جنوبی شهر ادامه پیدا می کند باید بطور طبیعی دبی جوی ها و انهار در ابتدای خیابان صفر باشد که متاسفانه با سرازیر شدن آبهای منطقه یک در همان ابتدای جوی ها و انهار ۳۰ الی ۴۰ درصد با دبی آب منطقه یک مواجه هستیم که به دلیل فرسوده بودن کوچه های اول مدنی و رحمانی نمی توان اصلاح کد ارتفاعی انجام داد.

مقرب خاطرنشان کرد: دو راهکار برای رفع این مشکل در نظر گرفته شده که با احداث انهار در خیابان های مدنی و رحمانی بتوانیم از تمامی ظرفیت جوی هر دو خیابان ها استفاده کنیم و با بررسی سپتینگ و کانال بلوار بسیج مستضعفین و جهت هدایت آب به هر دو خیابان، از آبگرفتگی و پسزدگی آب در خیابان مدنی جلوگیری کنیم.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha