۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84995544
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در ۲ محور مواصلاتی شهرستانهای گناباد و خواف به حالت عادی بازگشت

گناباد-ایرنا- تردد در محورهای مواصلاتی خواف به تایباد و گناباد به فردوس در جنوب استان خراسان رضوی که سه شنبه شب بر اثر کولاک و بارش شدید برف مسدود شده بود روز چهارشنبه به حالت عادی بازگشت.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار گناباد به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال کولاک و بارش شدید برف ۲ محور مواصلاتی کوهستانی گناباد به فردوس و کاخک گناباد به شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی سه شنبه شب مسدود شد.

ابوالفضل شاکری ادامه داد: با تلاش پرسنل راهداری و حمل و نقل جاده ای محور مواصلاتی گناباد به فردوس بازگشایی شد ولی محور کاخک گناباد به شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی همچنان مسدود است.

وی اضافه کرد: بقیه محورهای مواصلاتی گناباد باز است و تردد در آنها جریان دارد و تردد در جاده های کوهستانی به دلیل لغزندگی و یخ زدگی سطح جاده با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

فرماندار خواف هم به خبرنگار ایرنا گفت: جاده خواف به تایباد به دلیل لغزنده بودن سطح جاده و نبود دید کافی برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی برای مسافران از سه شنبه شب مسدود شده بود که با تلاش پرسنل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شن و نمک پاشی در طول محور باز و تردد در آن از سر گرفته شد.

مهدی عباسپور ادامه داد: هم اکنون همه محورهای مواصلاتی مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف باز است.

وی افزود: در هفته جاری ستاد مدیریت بحران این شهرستان و ستادهای فرعی در بخشداریهای سلامی، جلگه زوزن، سنگان و مرکزی تشکیل شد و همه دستگاههای اجرایی و امدادی برای سرعت بخشی در ارایه خدمات در شرایط بارش برف و یخبندان طی چند روز آینده در آمادگی کامل قرار دارند.

بارش برف و سرما و همچنین یخبندان شدید از عصر سه شنبه آغاز شد و تا ظهر چهارشنبه هفته جاری به ویژه در مناطق کوهستانی شهرستانهای گناباد و خواف در جنوب خراسان رضوی ادامه دارد.

در همین مدت برودت هوا در این شهرستانها تا منفی ۱۰ درجه کاهش می یابد و این سرمای شدید و یخبندان تا روز جمعه ماندگار است.

شهرستانهای گناباد و خواف در مجموع با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب و ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha