صعود رئال‌مادرید به فینال سوپر جام اسپانیا؛ والنسیا در پنالتی‌ها کم‌ آورد

تهران- ایرنا- تیم فوتبال رئال مادرید موفق شد با برتری در ضربات پنالتی مقابل والنسیا به فینال سوپر جام اسپانیا برسد.

به گزارش ایرنا، طبق معمول تیم‌های برتر اسپانیا راهی خاورمیانه شده‌اند تا در سوپرکاپ اسپانیا به مصاف هم بروند.

در نخستین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی از ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه شب و در ریاض، رئال‌مادرید قهرمان فصل قبل لالیگا در ورزشگاه کینگ عبدالله به مصاف والنسیا نایب‌قهرمان جام‌حذفی اسپانیا رفت که در نهایت این دیدار با برتری ۴ بر ۳ رئال مادرید در ضربات پنالتی به پایان رسید.

کهکشانی‌ها با وجود شروع خوب فصل جدید، حداقل در لیگ تا اینجای کار قافیه را به بارسای جذاب ژاوی باخته‌اند و با شکست این هفته برابر ویارئال نیز اختلافشان با بارسای صدرنشین به ۳ امتیاز افزایش یافت.

فصل پیش برای والنسیا اصلاً فصل خوبی نبود، اما تا فینال جام حذفی رسیدند تا اینجا در عربستان حضور داشته باشند و برای کسب قهرمانی سوپرجام که آخرین مرتبه ۲۴ سال قبل برده بودند، تلاش کنند.

در مجموع تقابل‌های دو تیم در سالیان اخیر هم مطابق انتظار، رئال ۱۵ پیروزی و والنسیا ۴ برد داشته‌اند. ۸ بازی هم مساوی شده بود. در ۵ بازی آخر هم ۴ برد برای رئال و ۱ برد برای والنسیا ثبت شده بود.

صعود رئال‌مادرید به فینال سوپر جام اسپانیا؛ والنسیا در پنالتی‌ها کم‌ آورد

درحالی‌که این مسابقه در نیمه اول با تساوی بدون گل در جریان بود و شاگردان آنچلوتی موفق به خلق موقعیت ویژه‌ای نشده بودند، کریم بنزما توانست در دقیقه ۳۹ روی پاس عمقی تماشایی ادر میلیتائو در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و با هوشمندی از سرعت خود کم کرد تا برخورد مدافع حریف با او، داور مسابقه را برای دمیدن در سوت به نشانه اعلام پنالتی مجاب کند.

صعود رئال‌مادرید به فینال سوپر جام اسپانیا؛ والنسیا در پنالتی‌ها کم‌ آورد

کریم با یک ضربه خلاف جهت دروازه مامارداشویلی را باز کرد تا در سومین جام مختلف فصل هم برای کهکشانی‌ها گلزنی کرده باشد و نیمه اول این دیدار با برتری یک بر صفر رئال به پایان رسید.

شاگردان جنارو گتوزو اما نیمه دوم را عالی آغاز کردند و توانستند در دقیقه ۴۶ روی ارسال بلند از جناح چپ خط دفاعی رئال، توسط ساموئل لینو گل تساوی را وارد دروازه کورتوا کند. تلاش دو تیم در ادامه دیدار حاصلی نداشت تا کار به وقت‌های اضافی کشیده شود.

صعود رئال‌مادرید به فینال سوپر جام اسپانیا؛ والنسیا در پنالتی‌ها کم‌ آورد

در وقت‌های اضافی هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند که با درخشش گیورگی مامارداشویلی و تیبو کورتوا دروازبانان این دیدار همراه بود که مانع از گلزنی شدند. در نهایت وقت‌های اضافی این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به ضیافت پنالتی‌ها کشیده شود.

در نهایت این دیدار با برتری ۴ بر ۳ رئال مادرید در ضربات پنالتی به پایان رسید و این تیم توانست به فینال سوپر کاپ صعود کند.

دیگر دیدار نیمه نهایی سوپر کاپ اسپانیا را بارسلونا و رئال بتیس برگزار خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha