حمله متجاوزان سعودی به صعده/ یک شهروند یمنی شهید شد

تهران - ایرنا- در حمله دوباره متجاوزان سعودی به مناطق مرزی استان صعده در مرز یمن با عربستان، یک شهروند یمنی به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره، مناطق مرزی استان صعده تقریبا هر روزه شاهد حملات راکتی و گلوله باران توپخانه ای و تیراندازی نظامیان متجاوز سعودی است. ارتش متجاوز سعودی در آخرین مورد دو منطقه «شدا» و «منبه» در استان صعده را هدف قرار داد که در جریان آن دستکم یک شهروند یمنی شهید و یک نفر دیگر زخمی شد.

هفته جاری میلادی نیز ۱۶ نفر از جمله یک مهاجر آفریقایی مقیم یمن در حمله توپخانه ای ارتش متجاوز سعودی به دو منطقه شدا و منبه شهید و زخمی شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اما ائتلاف سعودی در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی پنجشنبه شب گفت که توجه به موضوعات بشردوستانه شامل پرداخت حقوق کارکنان دولتی یمن و لغو محدودیت های ائتلاف متجاوز سعودی بر گذرگاها برای رسیدن کمک ها، مواد غذایی و دارو، نخستین گام برای تحقق صلح در یمن است.

المشاط این سخنان را به هیأت عمانی که به صنعا سفر کرده، گفته است.

دولت نجات ملی یمن روز سه شنبه از سفر یک هیأت رسمی عمانی به صنعا برای دیدار با مقامات این گروهی در چارچوب تلاش منطقه‌ای و بین المللی برای از سرگیری آتش بس سازمان ملل متحد خبر داد.

عمان نقش میانجی گر میان دولت نجات ملی یمن و عربستان به عنوان سرکرده ائتلاف عربی را بازی می کند و دولت مسقط تلاش دارد تا به یک راه حل سیاسی برای تمدید آتش بس و پایان درگیری در یمن دست یافته شود.

دولت نجات ملی یمن، لغو محاصره، بازگشایی کامل فرودگاه صنعا و پرداخت حقوق کارمندان از درآمدهای نفتی استان های تحت اشغال مزدوران عربستان و امارات را شرط تمدید جدید آتش بس اعلام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha