حضرت زهرا (س) بهترین الگوی ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش و جایگاه زنان در ارتقاء فرهنگ دینی و اصلاح فضای اجتماعی جامعه، گفت: حضرت زهرا (س) بهترین الگوی ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و نیز یک انسان کامل در ابعاد مختلف است.

آیت الله علی اسلامی روز جمعه ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضرت فاطمه الزهرا (س) انسان کاملی است که تمام کمالات شایسته انسانی را دارد و باید برای رسیدن به سعادت از آن بهره برد.

وی بر ضرورت معرفی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) به آحاد جامعه، به خصوص نسل نوجوان و جوان تاکید کرد و افزود: آن حضرت در فرزندداری، همسرداری و خانه داری الگوی بی نظیری برای زنان و دختران جامعه اسلامی هستند.

آیت الله اسلامی تاکید کرد: شخصیت وجودی همانند حضرت فاطمه زهرا (س) مایه فخر و مباهات زنان عالم بوده و افتخار بانوان شیعه به وجود چنین بانوی وارسته ای است.

وی تصریح کرد: همچنین سبک زندگی آن حضرت الگویی برای بشریت، به ویژه برای بانوان میهم اسلامی ما به شمار می رود و از این رو شایسته است زنان و مردان با تعلیم پذیری از رفتارهای عفیفانه ایشان، عفت را در جامعه ترویج کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه آن حضرت را ام ابیها (س) نیز می نامند، اضافه کرد: ام ابیها به معنای "مادر پدرش"، یعنی اینکه حضرت فاطمه (س) مادر پدر خویش است اما این کنیه معانی مختلفی هم دارد اما بهترین معنی همان است که پیامبر اکرم (ص) به این کنیه داد، یعنی زهرا (س) علت غایی جهان هستی است.

به گفته آیت الله اسلامی، وقتی زنان جامعه اسلامی الگوی کاملی را برای سعادت دنیا و آخرت خود مورد توجه قرار دهند، در تربیت فرزندان، اداره کانون خانواده و در نهایت ساختن جامعه ای سالم موفق خواهند بود.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز نگاه غرب به زن با فریب آزادی، بردگی و برهنگی همراه بوده و نوع رفتار و برخورد آنها با زنان در جامعه نیز موید این امر است.

وی با اشاره به نگاه اسلام درباره جایگاه زن در خانواده و اجتماع، خاطرنشان کرد: اسلام کرامت حقیقی و مقام معنوی برای زن قایل است و زن در خانواده به عنوان مادر و همسر دارای رسالت بزرگی است و بر خلاف نگاه غربی ها نسبت به آزادی زنان بوده و در ایران نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب رویش زنان فرهیخته در مجامع علمی شده است.

آیت الله اسلامی با بیان اینکه امروزه بسیاری از مشکلات خانواده ها ناشی از بی توجهی به مسایلی است که می توان با پیروی از زندگی معصومین (ع)، این خلاء ها را جبران کرد، افزود: عفاف، حجاب، پاک دامنی، عشق ورزیدن به همسر و فرزندان، وفاداری و دفاع از ولایت در عرصه فعالیت های اجتماعی از جمله ویژگی هایی است که می توان از آنها درس گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha