اشتغال، اولویت اول بانوان دانش‌آموخته دانشگاهی کرمانشاه است

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه اشتغال بانوان دانش آموخته دانشگاهی مهمترین اولویت این قشر در استان است، گفت: اشتغال بانوان سرپرست خانوار هم امروز باید به صورت جدی در استان مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «زهره رستمی» روز جمعه و در میز خدمت و ارتباطات مردمی که به مناسب ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد جامع کرمانشاه و با حضور دستگاه های مرتبط برگزار شد، افزود: جمع زیادی از بانوان در استان کرمانشاه بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه جویای کار هستند که باید با برنامه ریزی دقیق به دنبال کاهش نرخ بیکاری در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در مسجد جامع بانوان می توانند سوالات و ابهامات خود را در هر زمینه ای با مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی مطرح کنند در ادامه اظهار داشت: در این روز مبارک همه مدیران زیرمجموعه وزارت کار، تامین اجتماعی، بیمه و سایر نهادهای مرتبط در مسجد جامع حضور دارند تا بدون واسطه پاسخگوی سوالات بانوان باشند.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری کرمانشاه افزود: قانون حمایت از خانواده و افزایش جمعیت هم که مورد تاکید مقام معظم رهبری است یکی دیگر از موضوعات مهم در استان کرمانشاه است که بانوان می توانند سوالات خود را از مدیران و کارشناسان دادگستری استان که در مسجد حضور دارند بپرسند و این در حالی است که امسال طرح ها، برنامه ها و همایش های متنوعی درخصوص توانمندسازی بانوان در استان اجرایی شده است و ادامه هم دارد.

۵۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت روز زن در استان کرمانشاه اجرایی شد

رستمی با اشاره به اینکه باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع در هفته بزرگداشت روز زن و مقام مادر در سطح تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود افزود : این برنامه ها شامل برپایی نمایشگاه‌های متنوع با محوریت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان، نمایشگاه محصولات دانش بنیان و فناورانه، برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی، برگزاری برنامه های شاد در راستای افزایش نشاط اسلامی، تجلیل از بانوان نخبه و موفق، برقراری میزخدمت و روستابازار است.

وی عنوان کرد: همچنین در طول این هفته نشست‌های علمی درباره معرفی بررسی و تببین نقش محوری زنان در بازسازی معنوی، تربیتی براساس الگوی سوم زن مسلمان با همکاری دانشگاه‌ها، بسیج جامعه زنان و دفاتر امور بانوان در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری کرمانشاه تاکید کرد: توجه ویژه به محلات حاشیه نشین و زنان سرپرست خانواده از یک اولویت خاص در برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته برای این هفته قرار دارد.

استان کرمانشاه دارای بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت است که حدود نیمی از آنها را از زنان تشکیل می‌دهند.

روز مادر و روز زن در تقویم شمسی مصادف با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ۲۳ دی سال ۱۴۰۱ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha