استاندار: اسطوره‌های استان مرکزی مولفه‌های نظام هویت‌ساز سرزمین آفتاب هستند

خمین - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی مهد اسطوره‌هایی است که هر کدام برای شکل دادن به نظام هویتی سرزمین آفتاب نقش موثری دارند.

به گزارش ایرنا، «فرزاد مخلص‌الائمه» روز جمعه در آیین گشایش هفته فرهنگی «برآستان آفتاب» خمین،افزود: هر انسانی ۲ شاکله جسمی و معنوی دارد و این موجود زنده می‌تواند یک شخص یا آحاد جامعه و یک ملت باشد.

وی بیان کرد: شاکله معنوی بر شاکله جسمی تسلط دارد و به آن شخصیت گفته می‌شود و شاکله معنوی جامعه را هویت می‌نامند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: شاکله معنوی باید برپا و استوار باشد تا شاکله جسمی را در مسیر روشنی و پیشرفت حرکت دهد.

مخلص‌الائمه بیان کرد: نظام هویتی ایران و استان مرکزی مولفه‌های متعددی دارد و این مولفه‌ها می‌توانند این نظام هویتی را تقویت کنند و ظرفیت‌ها را ظهور دهند.

وی گفت: در راس این مولفه‌ها، مشاهیر و اسطوره‌ها، جزء مهمی از این نظام هویتی را تشکیل می‌دهند.

استاندار مرکزی افزود: انقلابی که امام خمینی(ره) رهبری کرد، برخلاف تمام انقلاب‌های معاصر و غیرمعاصر، توانست وارد چهل‌واره دوم خود شود.

مخلص‌الائمه بیان کرد: این افتخار نصیب خمین شد که زادروز این سلاله پاک حضرت زهرا (س) همزمان با جد او است و برنامه‌های مفصلی به این مناسبت تدارک دیده شد.

وی خاطرنشان کرد: روز ولادت فاطمه زهرا (س) به عنوان دردانه هستی که مقارن با تولد امام راحل است، باید کانون توجه همه رسانه‌ها و توده مردم باشد، همانطور که در نیمه شعبان همه دوربین ها به سمت جمکران است.

استاندار مرکزی گفت: باید هر سال در روز تولد میلاد ۲ نور، محتواهای غنی از این بیت پرفضیلت تولید شود تا همگان را بهره‌مند کند.
هفته فرهنگی خمین با عنوان «برآستان خمین» تا ۳۰ دی‌ماه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha