۹ قطعه از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم رفع تصرف شد 

قشم - ایرنا - رییس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف ۹ قطعه از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: این ۹ قطعه زمین به مساحت بیش از سه هزار و هفتصد و هشتاد و سه مترمربع در شهرهای درگهان و لافت جزیره قشم واقع شده اند.

وی ارزش تقریبی اراضی اعاده شده را ۲۴ میلیارد و ششصد و هشتاد و شش میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این رفع تصرفات پس از طی مراحل قانونی و استعلامات مورد نیاز از مراجع ذیربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و توسط یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد با همکاری نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمده است.

۹ قطعه از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم رفع تصرف شد 

رییس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر مقابله قاطع و بدون اغماض با متصرفان اراضی ملی و دولتی، این موضوع از جمله اولویت‌ های دادگستری استان هرمزگان در راستای احیای حقوق عامه و اجرای بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی است.

قهرمانی اضافه کرد: بر این اساس متخلفان برابر قانون و مقررات مورد پیگرد قرار می گیرند و با قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز، اراضی ملی که متعلق به عموم مردم است از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ می‌ ماند.

۹ قطعه از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم رفع تصرف شد 

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha