نمازگزاران مراغه اهانت نشریه فرانسوی به مقدسات اسلام را محکوم کردند

مراغه- ایرنا- جمعی از مردم مراغه پس از برپایی نماز جمعه در مسیر مسجد جامع تا میدان طلوع فجر این شهر راهپیمایی کرده و با سر دادن شعارهایی، اهانت مجدد نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به مقدسات اسلام را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه روز جمعه در سخنرانی پایانی این راهپیمایی گفت: جمهوری اسلامی چراغی است که پرودگار آن را برافروخته و در حقیقت خون بیش از ۳۰۰ هزار شهید و زحمات امام راحل آن را روشن کرده است.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: ممکن است مشکلاتی در کشور باشد؛ همانطور که اخیرا و در اغتشاشات شاهد آن بودیم اما جمهوری اسلامی با این مشکلات از بین نخواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا، زحمات امام راحل و پشتیبانی ملت تا ظهور آقا امام زمان (عج) پایدار خواهد بود، بیان کرد: این ملت با حضورشان در این راهپیمایی، جسارت اخیر نشریه فرانسوی به مقدسات اسلام را محکوم کرده و نفرت خودشان را از استکبار جهانی اعلام می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به کوتاهی دولت فرانسه در این رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: به بهانه آزادی بیان نباید به مقدسات مسلمان جهان توهین شود.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران از تمام مظلومان جهان در فلسطین، کشمیر، عراق، سوریه، یمن و افغانستان که با نقشه استکبار جهانی به خاک و خون کشیده‌اند، حمایت خواهند کرد، افزود: این نقشه‌ها و شیطنت‌های استکبار جهانی در نظر این ملت آزاده محکوم است.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: ما انزاجار خودمان را از رژیم اشغالگر اسراییل که ملت مظلوم فلسطین را آواره کرده، اعلام می‌کنیم و بار دیگر حمایت خودمان از این ملت مظلوم را فریاد می‌زنیم.

وی از وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز خواست به دعوت سفیر فرانسه بسنده نکند تا در آینده چنین مسایلی تکرار نشود و افزود: مطالبه مردم انقلابی این است که در مقابل موضع‌گیری نسنجیده دولت فرانسه باید شدیدا برخورد شود.

امام جمعه مراغه اعلام کرد: ما حمایت خودمان از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را اعلام و تاکید می‌کنیم ملتی که در هشت سال دفاع مقدس خون داده‌اند، تا پای جان به پای این انقلاب می‌ایستند و هر وقت رهبری امر کند برای انجام وظیفه آماده هستند.

به گزارش ایرنا این آیین را سردادن شعارهای ضداستکباری آغاز و با سخنرانی امام جمعه مراغه در میدان طلوع فجر این کهن‌شهر پایان یافت؛ آیت‌الله پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان نیز ضمن محکومیت جسارت نشریه فرانسوی به مقدسات و مرجعیت شیعه، گفته بود که «برخی از مدعیان که در اروپا از تمدن و فرهنگ دم می‌زنند، حتی فرهنگ رسانه‌ای و پرهیز از بی‌ادبی را هم رعایت نمی‌کنند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha