۲۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84997865
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کوهنورد شاهین‌دژی از مرگ نجات یافت

۲۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۸
کد خبر: 84997865
کوهنورد شاهین‌دژی از مرگ نجات یافت

مهاباد - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر شاهین دژ گفت: یک کوهنورد گرفتار شده در ارتفاعات برفگیر این شهرستان با تلاش ۲ ساعته امدادگران از مرگ نجات یافت.

احمد اصلانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کوهنورد ۶۱ ساله در ارتفاعات برفگیر روستای «منبر» هنگام کوهنوردی در این منطقه دچار حادثه شده بود.

وی ادامه داد: بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان شاهین دژ با کمک ۶ امدادگر و با تجهیزات کامل و امکانات کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.

رییس جمعیت هلال احمر شاهین دژ اضافه کرد: سرانجام پس از تلاش ۲ ساعته و انجام عملیات جست‌وجو، فرد کوهنورد نجات یافته و با استفاده از تجهیزات نجات کوهستان و به صورت امن به پایین کوه انتقال و تحویل عوامل اورژانس داده شد.

وی با بیان اینکه وضعیت کوهنورد مساعد گزارش شده، بیان کرد: از شهروندان انتظار داریم نکات ایمنی را با توجه به وضعیت منطقه و حوادث متعددی که در کوهستان اتفاق افتاده رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

اصلانی افزود: در صورت بروز هرگونه حادثه، شهروندان با شماره ۱۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند تا در صورت لزوم، نیروهای امدادی در حداقل زمان به محل اعزام شوند و اقدامات لازم برای نجات مصدومان را انجام دهند.

شاهین دژ با حدود ۱۰۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha