۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۲۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84998655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان:پروژه‌ها درگیر تصمیم‌گیری‌های مرکز  نشود

سنندج-ایرنا-استاندار کردستان با تاکید بر تلاش مدیران در زمینه اتمام پروژه‌های در دست اجرا در استان تاکید کرد:پروژه‌های استانی درگیر تصمیم‌گیری‌های مرکز  نشود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر شنبه در جلسه شوراهای آموزش و پرورش کردستان در سنندج اظهار کرد:برای پروژه‌های استانی نباید در انتظار تصمیم‌گیری مرکز باشیم و اگر اینگونه باشد ضعف مدیریتی خود را نشان داده‌ایم لذا ما باید در اولین فرصت کار را محکم شروع کنیم و اگر عقب‌ماندگی‌هایی در این زمینه وجود دارد را جبران کنیم.

وی به دو مدرسه تخریبی علم و دین سنندج اشاره کرد و گفت: این دو پروژه آموزشی اول مهر باید آماده باشد و اگر مساله‌ مشکلی در زمینه احداث انها وجود دارد رفع شود.
استاندار کردستان یادآور شد:بعضی‌ها سعی دارند عملکرد آموزش و پرورش را ضعیف نشان دهنددر حالیکه نخبگان این کشور از دل همین آموزش و پروش رشد کرده‌اند، البته ضعف‌هایی هم داریم که باید برای رفع آن برنامه ریزی شود.

وی در ادامه اظهار کرد:شوراهای آموزش و پرورش یکی از بناهای خوب بعد از پیروزی انقلاب به شمار می روند و دارای ظرفیت‌های بالایی هستند اما از همه ظرفیت قانونی این شوراها استفاده نشده است.

زارعی کوشا افزود: بایدظرفیت‌هایی‌که دراین قانون وجود دارد،بررسی و بندهایی که هنوز اجرایی نشده احصا شود و در جلسات بعدی مطرح شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شوراهای آموزش و پرورش جایگاه قانونی دارند لذا برگزاری جلسات این شوراها الزامی ومصوبات آن ضمانت اجرایی دارد و بایدمصوباتی که اجرایی نشده است مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان همچنین به خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: خیرین ظرفیت خوبی برای آموزش و پرورش به شمار می‌روند و مدیران باید در جذب خیرین همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد:موضوع خیرین نباید محدود به حاشیه جلسه شورای اموزش وپرورش شود بلکه باید جلسه جداگانه‌ای برگزار و ظرفیت‌ها وپروژه‌هایی که نیاز به کمک خیرین دارند شناسایی شوند که نقش نوسازی در این زمینه بسیار مهم است.

استاندار کردستان بیان کرد: در جلسات بعدی شورای آموزش و پرورش استان گزارشی از اعتبارات سفر رییس‌جمهور و وضعیت سایر پروژه‌های عمرانی اموزش و پرورش ارائه شود.

نظارت بیشتر بر مدارس غیرانتفاعی

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز در این جلسه به مدارس غیرانتفاعی استان اشاره و اظهار کرد: این مدارس در استان استیجاری هستند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که اعتبارات جوابگوی هزینه‌های این مدارس از جمله نگهداری، آموزش و سایرهزینه‌ها نیست.

ارسلان ازهاری با بیان اینکه کیفیت لازمی که بایددر مدارس غیرانتفاعی باشد وجود ندارد، تاکید کرد: باید نظارت بر نحوه پذیرش دانش‌آموز در این مدارس، خروجی آموزش‌ها و غیره بیشتر شود.

وی همچنین به قانون شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد وگفت: شوراهای آموزش و پرورش ظرفیت‌ خوبی در استان به شمار می‌روند و کمیت شوراها نمی‌تواند ملاک خوب عمل کردن باشد بلکه باید بدانیم که برگزاری این شوراها چه گره ای از مشکلات باز کرده و می‌کنند.

لزوم تامین اعتبار برای تملک لکه‌های آموزشی

فرماندار سنندج نیزدر این جلسه گفت: مشکل عمده ای که درلکه‌های آموزشی در شهرک‌های سطح شهر وجود دارد این است که آموزش وپرورش اعتبار لازم برای تملک این لکه‌ها را ندارد.

حسن عسگری تاکیدکرد: اعتباری برای تملک این لکه‌ها جذب و یا از سوی خیرین به این سمت سوق داده شوند؛ ضمن اینکه انتظار می رود ساخت مدرسه علم و دین جنب تاناکورای سنندج نیز که تخریب شده و دانش آموزان بصورت فشرده در مدارس دیگر تحصیل می‌کنند آغاز شود.

استان کردستان ۳۰۰هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha