۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84999080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر دادگستری بولسونارو دستگیر شد

۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
کد خبر: 84999080
وزیر دادگستری بولسونارو دستگیر شد

تهران – ایرنا – وزیر دادگستری پیشین برزیل به اتهام قصور و تبانی با معترضان راستگرا دیروز و هنگام ورود به این کشور دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز دیشب (۲۴ دی) نوشت که اندرسون تورس (Anderson Torres)، که در جریان تهاجم یک هفته پیش به ساختمان‌های دولتی پایتخت مسئولیت برقراری امنیت عمومی این کشور را بر عهده داشت، به ظن "قصور" و "تبانی" در برازیلیا دستگیر شد.

این وزیر پیشین دولت بولسونارو و پس از نیمه کاره گذاشتن تعطیلات در فلوریدای آمریکا و هنگام بازگشت به برزیل دستگیر شد.

الکساندر دی مورائس، قاضی دیوان عالی برزیل سه شنبه پیش (۲۰ دی) دستور بازداشت تورس را صادر کرده بود. هنوز جزئیات این اتهامات مشخص نیست و تنها به "قصور" و "تبانی" اشاره شده است.

تورس همان هنگام و پس از اطلاع از حکم بازداشت مورائس، در توییتر اعلام کرده بود که تعطیلات خود را قطع و به برزیل باز خواهد گشت.

رویترز پیشتر نوشته بوود که مورائس با درخواست دادستان های فدرال برای آغاز تحقیقات درباره نقش ژائیر بولسونارو موافقت کرده است.

بولسونارو چندی پیش گفته بود که قصد داشته تا پایان ژانویه (۱۱ بهمن) در آمریکا بماند، اما اکنون می خواهد زودتر به برزیل بازگردد تا با پزشکان خود دیدار کند.

بر اساس گزارشی که در تارنمای سی ان ان برزیل منتشر شده، بولسونارو گفت: من قصد دارم بازگشتم را جلو بیندازم، زیرا در برزیل پزشکان از گذشته از مشکل انسداد روده ناشی از زخم چاقو مطلع هستند.

دفتر کل دادستانی عالی برزیل در بیانیه ای اعلام کرد: بولسونارو که در آمریکا بسر می برد، از سوی دادستان ها به دلیل نقش احتمالی در تحریک اقدامات غیر دموکراتیک که یکشنبه گذشته به خشونت و خرابکاری در برزیلیا (پایتخت برزیل) منجر شد، مورد تحقیق قرار خواهد گرفت.

هزاران نفر از هواداران بولسونارو یکشنبه گذشته در حمله به دیوان عالی، کنگره و کاخ ریاست جمهوری، به تخریب این ساختمان ها اقدام کردند. آنها به دنبال ایجاد ناآرامی و کودتای نظامی بودند تا لولا داسیلوا رئیس جمهوری کنونی برزیل را سرنگون کرده و بار دیگر رهبر راست افراطی را به قدرت بازگردانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha