۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84999331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ واحد مرغداری کلاله از مدار شبکه سراسری گاز خارج شد

گنبدکاووس- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت: این شهرستان ۳۹ مرغداری دارد که در چند روز اخیر با توجه به برودت هوا و کمبود گاز، ۱۶ واحد آن با تجهیز به سوخت دوم، از شبکه گاز سراسری خارج شدند.

رحیم دانشور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحدها بر اساس مصوبه مدیریت بحران گلستان و حسب دستور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر دوگانه سوز کردن واحدهای تولیدی بخش کشاورزی با تامین و تحویل سوخت جایگزین مورد نیاز از شبکه سراسری گاز خارج شدند.

وی افزود: تمام واحدهای تولیدی شهرستان اعم از مرغداری‌ها، خبازی‌ها، گلخانه‌داران و صنایع تبدیلی با فوریت باید برای جلوگیری از هرگونه خسارت نسبت به دوگانه سوز کردن واحدها و تامین سوخت مورد نیاز اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله ادامه داد: ستاد مدیریت بحران جهاد کشاورزی شهرستان آماده پیگیری‌های لازم در این ارتباط با توجه به بحران سوخت موجود است.

دانشور گفت: کلاله ۳۹ واحد تولید مرغ گوشتی به ظرفیت هر دوره یک میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه دارد و ۵۰ سرمایه گذار بخش خصوصی هم متقاضی ساخت مرغداری در مجموع به ظرفیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه در این شهرستان هستند.

وی افزود: همچنین یک واحد ۷۵ هزار قطعه تولید تخم مرغ، یک واحد مرغ مادر ۳۰ هزار قطعه‌ای و یک کشتارگاه صنعتی طیور مدرن هم در کلاله فعالیت اقتصادی دارند.

دانشور بیان کرد: ۱۳ درصد از تولیدات گوشت مرغ و تخم مرغ کلاله مصرف مردم شهرستان است و ۸۷ درصد باقی مانده به سایر نقاط استان‌ و کشور فرستاده می‌شود.

وی گفت: تیم‌های کارشناسی ستاد بحران جهاد کشاورزی شهرستان در حال پاییش خسارت احتمالی به زمین‌های زراعی در نتیجه برودت و سرمای هوای چند روز اخیر هستند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در شهرستان ۱۳۰ هزار نفری کلاله وجود دارد که امسال در ۶۲ هزار هکتار آن کلزا و گندم کاشت شده است.

شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

استقبال کشاورزان کلاله از بیمه محصولات پایین است

ظرفیت تولید مرغ گوشتی کلاله به یک میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha