۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85000132
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ مددجوی بهزیستی پاکدشت خدمت ویزیت در منزل دریافت می‌کنند

پاکدشت - ایرنا - سرپرست اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: به منظور ارائه خدمت به مددجویان بهزیستی پاکدشت ۸۰ مددجوی این شهرستان خدمات ویزیت پزشک در منزل را دریافت می‌کنند.

نادره افشارها روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود چهار هزار نفر در شهرستان پاکدشت با عنوان توانخواه از خدمات بهزیستی شهرستان پاکدشت برخوردارند که به منظور رفاه حال تعدادی از این افراد که توان حضور در مراکز درمانی ندارند، خدمات ویزیت در منزل به آنان ارائه می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده، ۸۰ نفر از بیماران اعصاب و روان و افراد دارای ناتوانی ذهنی این شهرستان خدمات ویزیت در منزل دریافت می کنند و تیم های ویزیت در منزل در قالب مراکز روزانه خدمات پزشکی، توانپزشکی، پرستاری، مددکاری، روانشناسی و مشاوره روانپزشکی خدمات مورد نیاز را به این افراد ارائه می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این مراکز در قبال خدمات ارائه شده از سازمان بهزیستی یارانه دریافت می‌کنند و به صورت ماهانه در منزل مددجویان حضور یافته و پس از ویزیت، خدماتی بهداشتی، درمانی و دارویی را به آنان ارائه می‌کنند.

افشارها اضافه کرد: در اجرای طرح ویزیت در منزل مددجویان که با هدف حفظ و ارتقای سلامت روانی و جسمانی بیماران انجام می‌شود، اعضاء خانواده نیز از آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم برای افزایش سطح توانمندی نگهداری از توانخواهان برخوردار می‌شوند.

وی با تأکید بر این که برای جلوگیری از معلولیت، به پیشگیری و افزایش سطح آگاهی افراد جامعه نیاز است، افزود: به منظور آگاه‌سازی و پیشگیری از بروز معلولیت، ۱۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار شهرستان پاکدشت از آموزش‌های تخصصی برخوردار شدند. رئیس بهزیستی پاکدشت گفت: این آموزش‌های در قالب هفت موضوع، سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت، سلامت بینایی، سلامت شنوایی، سلامت دستگاه عضلانی اسکلتی، ژنتیک، مشاوره ژنتیک و پیشگیری از حوادث به بانوان سرپرست خانوار ارائه شد.

سرپرست بهزیستی شهرستان پاکدشت اظهار داشت: در سال‌های اخیر نیز با همکاری آموزش و پرورش و مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری سازمان بهزیستی، دانش آموزان دبیرستانی جامعه هدف از آموزش‌های مربوط به پیشگیری از معلولیت برخوردار می‌شوند.

وی یادآور شد: در این طرح که با همکاری مدرسان دوره دیده مورد تایید بهزیستی سلامت و پیشگیری از بیماری و معلولیت اجرا می‌شود، سلامت دستگاه اسکلتی عضلانی، سلامت بینایی و شنوایی، ژنتیک و بیماری‌های ژنتیک زنان سرپرست خانوار مورد بررسی قرار می‌گیرد و در خصوص حوادث غیر رانندگی و حوادث رانندگی و ترافیکی نیز آموزش داده می‌شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha