۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85000134
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار افزایش اقدامات خرابکارانه علیه سفارتخانه‌های روسیه

تهران- ایرنا- معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به برخی اقدامات خرابکارانه اخیر علیه سفارتخانه‌های روسیه در کشورهای غربی، آن را نقض قوانین بین‌المللی دانست و افزود: بیشتر غربی‌ها خلاف تعهداتشان، اعمال خشونت‌آمیز علیه سفارت‌خانه‌های روسیه را هدایت می‌کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، یوگنی ایوانف در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس روسیه گفت: مسکو به‌تازگی تلاش‌های مکرر برای تخریب و آتش‌ زدن سفارتخانه‌ها یا خودروهای سفیران کشورش در بسیاری از کشورهای غربی را شاهد بوده است.

وی با بیان اینکه همزمان با شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، موج روس‌هراسی به شکلی غیرطبیعی اوج گرفته است، افزود: مسکو به ثبت تمام این حوادث به عنوان نقض آشکار قوانین بین المللی از جمله تامین امنیت سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های روسی در خارج از کشور ادامه می‌دهد.

ایوانف تاکید کرد: بیشتر کشورهای به اصطلاح «غرب جمعی» برخلاف تعهداتشان، تحریک‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز علیه روسیه و سفرای این کشور را هدایت می‌کنند.

این دیپلمات روس با انتقاد از تلاش‌های اخیر برخی برای آتش‌زدن سفارت‌خانه‌ها و کنسول‌گری‌های این کشور، عنوان کرد: کارمندان ما و خانواده‌های آن‌ها مورد تجاوز آشکار قرار گرفته‌اند و خودروهایشان چندین بار با اقدامات خرابکارانه دستکاری شده است.

به گفته وی، تحقیقات روسیه درباره این حوادث آغاز شده است.

ماه گذشته، دیمیتری سیتی رئیس یک مرکز فرهنگی روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی بر اثر انفجار یک بسته پستی بدون آدرس فرستنده که برای او ارسال شده بود، آسیب دید و راهی بیمارستان شد.

بر اساس گزارش‌ها، این دیپلمات روس پس از انفجار بمب پستی و پیش از بیهوش شدن متن این یادداشت را این‌طور بازخوانی کرده است: «این از طرف تمام فرانسوی‌ها برای شما است، روس‌ها از آفریقا خارج خواهند شد.»

پیشتر نیز سفارت روسیه در اوتاوا در کانادا نیز مورد حمله قرار گرفته بود. بر اساس گزارش‌ تارنمای شبکه خبری سی‌بی‌سی کانادا، در ساعات اولیه صبح روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریورماه) یک کوکتل مولوتف به داخل محوطه این سفارتخانه پرتاب شده بود که منفجر نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha