اکبری: مهمترین مشکل لیگ برتر والیبال، نداشتن ویدئوچک است/ اثبات شرط‌بندی امکان‌پذیر نیست

تهران- ایرنا- سرمربی تیم والیبال پیکان گفت: بخش زیادی از تنش‌هایی که در مسابقات رخ می‌دهد به خاطر همین موضوع است و اگر ویدیوچک باشد اعتراض‌ها به داور کمتر می‌شود.

پیمان اکبری در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص پیروزی روز گذشته تیم پیکان مقابل فولاد سیرجان در هفته هجدهم لیگ برتر والیبال اظهار داشت: فولاد سیرجان بازیکنان خوب و باکیفیتی دارد و کادرفنی این تیم هم تا الان عملکرد قابل قبولی داشته است. ما در دور رفت مقابل این تیم شکست خورده بودیم و طبیعی بود که در وهله اول به دنبال جبران این شکست باشیم. در این بازی در دفاع و حمله بابرنامه ظاهر شدیم و در سرویس‌های هدفمند هم موفق بودیم. خوشبختانه برنامه‌هایی که داشتیم به خوبی اجرا شد و توانستیم مقابل فولادسیرجان به پیروزی برسیم.

وی در مورد اینکه آیا موافق برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشت بود یا خیر، عنوان کرد: من موافق تصمیمی هستم که به نفع همه باشد. اینکه از قبل تصمیم گرفته شود که لیگ به صورت رفت و برگشت برگزار شود؛ اما به یکباره بخواهند آن را تغییر دهند اتفاق خوبی نیست. تیم‌های زیادی مثل هورسان رامسر، فولاد سیرجان، مس رفسنجان، هراز آمل و ... سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا از میزبانی استفاده کنند و مسابقات لیگ در شهرهایشان برگزار شود. برخی عنوان کردند که برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشت باعث مصدومیت بازیکنان می‌شود؛ اما چطور آن زمان که ما ۳ بازی متوالی در بیرون از خانه بازی کردیم کسی به این موضوع توجه نکرد.

سرمربی تیم پیکان تصریح کرد: ضمن اینکه حضور طولانی‌مدت تیم‌ها در هتل بار مالی سنگینی برای آنها ایجاد می‌کند. ای کاش این تصمیمات پیش از قرعه‌کشی لیگ و با استفاده از نظرات نخبگان و کارشناسان والیبال گرفته می‌شد. الان هر تیمی بر اساس منافع تیمش نظر می دهد و تیم‌هایی که در بیشتر مسابقات دور رفت میزبان بوده‌اند مخالف برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشت هستند. اگر پیش از آغاز لیگ، برنامه مسابقات را ارائه کنند و دیگر به دنبال تغییر برنامه نباشند مشکلی به وجود نمی‌آید.

اکبری درباره اینکه برخی مربیان عنوان کرده‌اند که برگزاری ۲ بازی در یک هفته باعث مصدومیت بازیکنان می‌شود، گفت: در لیگ‌های معتبر دنیا هر تیم در یک هفته ۲ بازی برگزار می‌کند و مشکل خاصی هم به وجود نمی‌آید. چون برنامه ریزی خوبی برای حفاظت از بازیکنان‌شان دارند. اگر سفرها و همینطور تغذیه و ریکاوری بازیکنان برنامه‌ریزی درستی صورت بگیرد به خاطر فشردگی مسابقات مصدوم نمی‌شوند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود در لیگ برتر والیبال شرط‌بندی انجام می‌شود، اظهار داشت: چنین مسائلی را نمی‌شود ثابت کرد و به همین دلیل نمی‌توانم نظر بدهم. اطلاعات ما در خصوص شرط‌بندی در حد شنیده‌هاست.

اکبری در پایان در پاسخ به این سوال که مهمترین مشکل لیگ برتر والیبال چیست، خاطرنشان کرد: به نظر من مهمترین مشکل لیگ، نداشتن ویدئوچک است. بخش زیادی از تنش‌هایی که در مسابقات رخ می‌دهد به خاطر همین موضوع است و اگر ویدیوچک باشد اعتراض‌ها به داور کمتر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha