اظهارات نسنجیده یون درباره ایران/یونهاپ: وزارت خارجه کره جنوبی برای رفع سوءتفاهم توضیح‌ داد

تهران- ایرنا- خبر گزاری یونهاپ در پی سخنان نسنجیده یون سوک یوئل رئیس جمهوری کره جنوبی نوشت : یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی در سئول تلاش کرد تا هرگونه سوءتفاهم درباره اظهارات یون در مورد ایران را رفع کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یکشنبه در سفر به امارات و دیدار با نظامیان کره جنوبی که در این کشور عربی مستقر هستند، سخنانی مداخله جویانه و بی اساس درباره روابط دو کشور همسایه و دوست " ایران  و امارات متحده عربی " بیان کرد.

یونهاپ نوشت: یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی در سئول تلاش کرد تا هرگونه سوءتفاهم درباره اظهارات یون در مورد ایران را رفع کند. او گفت که این اظهارات در حالی بیان شد که رئیس جمهوری کره جنوبی به سربازان این کشور روحیه می‌داد و اوضاع پیچیده امنیتی آنها را تشریح می‌کرد.

این مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفت: آرزوی دولت کره جنوبی برای توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه دوستانه با ایران همچنان به قوت خود باقی است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران دوشنبه شب در خصوص اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی در امارات اظهار کرد: اظهارات نقل شده از این مقام کره‌ای نشانگر عدم اطلاع کامل از مناسبات تاریخی و دوستانه جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی و تحولات بسیار سریع و مثبت در این زمینه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: وزارت امور خارجه با جدیت مواضع اخیر این کشور و به ویژه اظهارات رئیس جمهور آن در مورد روابط ایران و امارات را که فاقد کمترین وجاهت دیپلماتیک است، در دست پیگیری دارد و منتظر توضیح وزارت خارجه کره جنوبی در این زمینه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha