وضعیت آلودگی هوای اصفهان در قالب بسته‌های راهبردی بهبود می‌یابد

اصفهان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: وضعیت آلودگی هوای استان با ارائه بسته‌های راهبردی کوتاه و بلندمدت بهبود خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، مهران زینلیان روز سه‌شنبه در نشست بررسی عوامل آلایندگی هوا در استانداری اصفهان افزود: باید برای بهبود شرایط زندگی مردم اقدامات کارشناسی شده را از همین امروز آغاز کرد.

وی اظهار داشت: باتوجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا و نیز دیگر مسائل زیست محیطی در استان، روزهای پایانی هفته جاری، استانداری اصفهان میزبان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: در این بسته‌های راهبردی قطعا انرژی خورشیدی و پاک برای استان، تعیین سهمیه بندی انرژی برای استان‌ها، افزایش ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، انتقال منابع آلاینده به خارج از محدوده استان، استانداردسازی سوخت، تامین آب و جاری شدن زاینده‌رود، توجه به تالاب بین المللی گاوخونی، استفاده از سامانه های تصفیه هوا برای صنایع، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری و دیگر موارد در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به دلایل مختلف آلودگی هوا در اصفهان، خاطرنشان کرد: هرچند که مصرف مازوت تاثیر مخربی بر محیط زیست و مردم گذاشته است، اما نباید از سایر دلایل آلایندگی هوا در اصفهان غفلت کنیم.

زینلیان تصریح کرد: بر این اساس با جدیت مراحل هدایت واحدهای آجرپزی به خارج از محدوده استان را پیگیری خواهیم کرد و همچنین باتوجه به سهم صنایع و عوامل متحرک به ویژه خودروها در آلودگی هوای اصفهان تصمیمات قاطعانه‌ای برای این عوامل خواهیم گرفت، هدف ما کاهش میزان آلایندگی هوای اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما کاهش چالش‌های مردم استان با بهترین و سریعترین راهکارهای ممکن است و به این منظور درخصوص آلایندگی هوای اصفهان نیز تمامی غیرممکن‌ها را ممکن می‌کنیم تا شرایط زندگی مردم استان مطلوب و مساعد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه خط قرمز ما حیات اصفهان است، گفت: همه متولیان، دستگاه های اجرایی و مجموعه های خصوصی باید با یکدیگر همکاری کنند تا چاره‌ای برای کاهش آلودگی هوا در استان اندیشیده و اجرایی شود.

وی ابراز امیدواری کرد: سفر معاون ریاست جمهوری به استان بهترین دستاوردها را برای کاهش آلودگی هوای اصفهان داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha