۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 5244
کد خبر: 85001329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرگزی: گاز مایع و نفت سفید در دمای منفی ۲۰ درجه در زابل وجود ندارد

تهران - ایرنا - نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دمای منفی ۲۰ درجه گاز مایع و نفت سفید در این شهر وجود ندارد، گفت: وزیر نفت و رئیس ستاد بحران نیز پاسخگو نیستند.

«محمد سرگزی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه دمای هوا در شهرستان زابل منفی ۲۰ درجه است همزمان طوفان های ۱۰۰ کیلومتری در استان وزیدن گرفته است، اظهار داشت: با بروز هم زمان این دو عامل آب و هوایی، امکان اینکه مردم بتوانند سرمای هوا را تحمل کنند، وجود ندارد. به واسطه طوفان گرد و خاک و طوفان سرخ و سیاه شعاع دید به کمتر از ۵ متر رسیده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وسایل گرمایشی در استان سیستان یا با گاز مایع و یا با نفت سفید کار می کند که در دسترس مردم قرار ندارد.

وی ادامه داد : بچه های کوچک در خانه که هیچ وسایل گرمایشی وجود ندارد در دمای -۲۰ درجه چگونه میخواهد طاقت بیاورد.

سرگزی اظهار داشت: مسئولان اعلام می‌کنند که نفت سفید و گاز مایع به شهرستان ارسال شده است، اما هنوز به دست مردم نرسیده است صرف اینکه که گاز مایع ونفت سفید به شهرستان سال ارسال شده است کافی نیست باید این موارد به دست مردم برسد تا دولت به مسئولیت خود درست عمل کرده باشد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: در تربت‌جام همه دولت بسیج شدند تا مشکل مردم حل شود، نفت سفید، برق و گاز رایگان شد و در کمترین زمان ممکن، مشکل حل شد، ما از دولت تشکر می‌کنیم.

سرگزی با بیان اینکه سیستان تنگه جمهوری اسلامی است ، گفت: متاسفانه در زابل در این شرایط سخت که هیچ کس نمی تواند سرمای هوا را تحمل کند، اقدامی برای حل مشکلات مردم انجام نمی‌شود و مردم با مشقت در شهرستان زندگی می کنند، اما هیچ مقام دولتی پایه کار نمی‌آید.

وی با اشاره به سرکشی‌اش از روستاهای شهرستان زابل گفت: دامپروران و کشاورزان دچار خسارت‌های زیادی شده اند، فردی ۷۰ راس دام داشته که ۵۰ راس آن تلف شدند، گلخانه ها یخ زده اند. در استان سیستان به خاطر خشکسالی امکان کشاورزی و دامپروری وجود ندارد و کشاورزان دامپروران با مشقت زیاد از دام اندک خود نگهداری می کنند که با ایجاد چنین مشکلاتی این محصولات نیز تلف شود اما هیچ کس به داد آنها نمی رسد.

سرگزی اظهار داشت: اگر زابل برای این نظام اهمیتی ندارد، مردم آن را در دریا بریزید تا راحت شوند، واقعاً جز مقام معظم رهبری هیچکس به فکر مردم استان سیستان و بلوچستان نیست.
وی ادامه داد: در شهرستان زابل یخبندان است و عملاً مردم نمی‌توانند برای گرم کردن فرزندانشان کاری کنند.

نماینده مردم زابل در مجلس اظهار داشت: با وزیر نفت و رئیس ستاد بحران تماس گرفتم اما هیچکدام پاسخگو نیستند و تلفن همراهشان خاموش است از فردا مجددا توده هوای سرد وارد این استان خواهد شد و مردم مشکلات شان تشدید می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha