جنگ پنهان کاخ سفید- جمهوریخواهان و جایگاه متزلزل بایدن

تهران – ایرنا – همزمان با بالا گرفتن جنجال بر سر اسناد طبقه بندی شده کشف شده در اماکن وابسته به جو بایدن، کاخ سفید و جمهوریخواهان مجلس نمایدگان یکدیگر را به ریاکاری و پنهان‌کاری متهم کردند.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه دیلی میل به نقل از مصاحبه جیمز کامر با شبکه فاکس نیوز نوشت که رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان از کاخ سفید به دلیل عدم نگهداری فهرست میهمانان خانه بایدن در شهر ویلمینگتون ایالت دلاوِر که حداقل شش صفحه از اسناد طبقه بندی شده از دوران معاونتش در آن پیدا شده، انتقاد کرد.

کامر احیرا نامه ای به ران کلاین، رئیس دفتر بایدن، ارسال کرده و خواهان دسترسی به فهرست مراجعه کنندگان به خانه دلاور شده بود.

در نامه نماینده جمهوری خواه ایالت کنتاکی آمده بود: بدون فهرستی از افرادی که از اقامتگاه وی بازدید کرده اند، مردم آمریکا هرگز نخواهند دانست که چه کسانی به این اسناد بسیار حساس دسترسی داشتند.

کاخ سفید پس از این نامه‌نگاری فاش کرد که هیچ فهرستی از مراجعه کنندگان به اقامتگاه خصوصی بایدن وجود ندارد. یان سمز (Ian Sams)، یکی از سخنگویان این نهاد، در بیانیه‌ای مدعی شد که کامر و همکارانش "هیچ اعتباری" ندارند.

در این بیانیه آمده است: باید در مورد خواسته های (جمهوریخواهان) شک و تردید داشت و از آنان این سؤال را پرسید که در حالیکه معترفند که به مندرجات این اسناد طبقه بندی شده اهمیتی نمی دهند، چرا این موضوع را سیاسی کرده اند. جمهوری خواهان مجلس در تلاشی ریاکارانه و بی شرمانه برای حمله به رئیس جمهور بایدن، سیاست کاری می کنند.

کامر در این ارتباط به دیلی میل گفت: پرزیدنت بایدن قول داد شفاف ترین دولت تاریخ آمریکا باشد، اما او از شفافیت در مهمترین زمان خودداری می کند.

وی افزود: کاخ سفید، آرشیو ملی و وزارت دادگستری اطلاعات مربوط به اسناد محرمانه دوران معاونت بایدن (در دولت باراک اوباما) را که در اماکن ناامن یافت شده بود، از کنگره و مردم، پنهان کردند. مردم آمریکا مستحق شفافیت هستند، نه پنهان کاری.

کامر با ابراز شگفتی از آنکه فهرست میهمانان بایدن به دلیل شخصی بودن آن نگهداری نشده، گفت: با این حال دموکرات ‌ها اظهارنامه‌ های مالیاتی شخصی متعلق به سالها پیش از ریاست جمهوری ترامپ را منتشر کردند.

بر اساس گزارش ها، در ۲ نوامبر (۱۱ آبان) در دفتر دانشگاهی خصوصی بایدن، در مجموع ۱۰ سند با علامت‌ های طبقه ‌بندی شده مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ کشف شده است. در میان این اسناد، یک پرونده مربوط به بو بایدن پسر رئیس جمهور کنونی آمریکا است که در سال ۲۰۱۵ بر اثر سرطان مغز درگذشت.

رسانه‌های آمریکایی به نقل از «یک منبع آگاه» گزارش دادند که تعدادی از اسناد طبقه ‌بندی ‌شده کشف شده در اقامتگاه خصوصی بایدن نیز مربوط به ایران، اوکراین و انگلیس در دوران معاونت اوباما است.

دستیاران بایدن از ماه نوامبر و در پی کشف اسناد محرمانه در دفتر سابق او در حال جستجو برای دیگر مدارک طبقه‌بندی‌ شده هستند که ممکن است او در مکان‌هایی که برای کار استفاده می‌کرد، قرار داده باشد.

بایدن اعتراف کرده که اسناد محرمانه در قفسه بایگانی، کتابخانه شخصی و در گاراژ خانه اش در دلاور پیدا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha