نشست مشترک فرماندار ارومیه و والی حکاری ترکیه برگزار شد

ارومیه - ایرنا - نشست مشترک فرماندار ارومیه و والی حکاری جمهوری ترکیه تحت عنوان کمیته فرعی و امنیتی روز سه‌شنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ارومیه، پنجاه و سومین کمیته فرعی، امنیتی ارومیه و حکاری ترکیه با حضور عماری فرماندار ارومیه، ادریس آک بیگ والی حکاری و هیات های دو طرف به میزبانی فرمانداری ارومیه برگزار شد.

فرماندار ارومیه در این دیدار با تاکید بر گسترش و توسعه روابط فیمابین منطقه‌ای با استان حکاری ترکیه، گفت: تعاملات دیپلماتیک منطقه‌ای نقش قابل توجهی در تقویت ارتباطات در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، گردشگری و فرهنگی ایفا خواهد کرد.

غلامحسین عماری اظهار کرد: ما از توسعه روابط متقابل استقبال می‌کنیم و آن را به نفع منافع ملی هر دو طرف می‌دانیم.

وی بر ارتقای سطح همکاری‌های امنیتی و موضوعات مرزی با طرف ترک تاکید کرد و افزود: از مهمترین اهداف این کمیته ایجاد امنیت پایدار است.

ادریس آک بیگ، والی حکاری ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه حسن ارتباطات ۲ طرف و با ابراز خرسندی از تحقق این دیدار بر انجام همکاری‌های همه جانبه متقابل منطقه‌ای تاکید کرد.

تقویت هرچه بیشتر مبادلات تجاری، روان سازی ۲۴ ساعته ترددهای گمرکی در مرز سرو، تکمیل زیرساخت‌ها و تجارت اقتصادی از موارد مورد گفت وگو و تفاهم بین شهرستان ارومیه و استان حکاری ترکیه در این کمیته بود.

در پایان این کمیته پروتکل همکاری‌های مشترک بین ارومیه و حکاری منعقد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha