۲۸ دی ۱۴۰۱، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85001977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین: اقدامات راهزنانه آمریکا فاجعه انسانی در سوریه را تشدید می‌کند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به غارت منابع انرژی سوریه از سوی آمریکا گفت که اقدامات راهزنانه این کشور، بحران انرژی و فاجعه انسانی را در سوریه تشدید می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «وانگ ونبین» افزود: میزان ولع آمریکا در سرقت منابع سوریه تکان دهنده است و این کشور باید پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه حق زندگی مردم سوریه بی رحمانه توسط آمریکا پایمال می‌شود، تصریح کرد: مردم سوریه با اندک نفت و مواد غذایی بیشتر برای غلبه بر زمستان سخت تلاش می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: میزان حرص و ولع آمریکا در سرقت منابع سوریه به همان اندازه شگفت انگیز است که سخاوت آن در ارائه کمک‌های نظامی اغلب میلیاردها یا حتی ده‌ها میلیارد دلار است.

ونبین اضافه کرد: آنچه برای واشنگتن مهم است این است که ثمره هژمونی و سایر منافع خود را برداشت کند.

وی در پایان با بیان اینکه مردم سوریه و جامعه جهانی خواهان پاسخ در این باره هستند، از واشنگتن خواست تا از نقض قوانین بین المللی دست بردارد.

پیش تر بسام صباغ سفیر دائم سوریه در سازمان ملل متحد هشدار داده بود غارت مستمر ثروت و منابع سوریه توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی و شبه نظامیان وابسته به آنها از جمله نفت و گندم، موجب تشدید درد و رنج مردم سوریه می‌شود.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha