۲۲۵ میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان‌های خراسان‌شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۲۵ میلیارد ریال برای به روزرسانی تجهیزات بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان تخصیص یافت.

دکتر سیدجواد پورنقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبار در راستای استفاده متوازن از امکانات کشور، توزیع عادلانه و رفع تبعیض برای بهبود تجهیزات بیمارستان ها به دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص یافت.

وی افزود: پیش از این نیز ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار محرومیت زدایی برای احداث ۱۴ مرکز بهداشتی در استان تخصیص و جذب شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: این این اعتبار جذب شده نیز برای تکمیل و احداث مراکز بهداشتی در مناطق محروم استان هزینه می شود.

پورنقی با اشاره به جذب اعتبارات سفر رییس جمهور به استان، گفت: تاکنون ۷۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور برای تکمیل برخی پروژه های بهداشتی و درمانی استان جذب شده است.

وی افزود: این اعتبارات برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی رازوجرگلان، تکمیل دانشکده داروسازی، تکمیل و تجهیز بیمارستان پورسینای آشخانه و چندین پروژه بهداشتی هزینه خواهد شد.

پورنقی با اشاره به آغاز ساخت فاز اول بیمارستان رازوجرگلان، گفت: ۱۱۳ میلیارد تومان از مصوبات سفر استانی رییس جمهور برای تجهیز بیمارستان شهرستان مرزی راز و جرگلان در خراسان شمالی اختصاص یافت که به تازگی ساخت فاز اول این بیمارستان ۶۴ تختخوابی وارد مرحله اجرا شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی از نیازهای اصلی این شهرستان مرزی است که از ۲ سال گذشته کلنگ آن بر زمین زده شد.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha