۲۸ دی ۱۴۰۱، ۸:۲۳
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85002070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زاهدان: فریضه اعتکاف باید در جامعه گسترش یابد

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مساجد محوری در سطح محلات در برگزاری مراسم اعتکاف اولویت دارند و باید با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله ظرفیت رسانه‌ها به بیان احکام اعتکاف جهت افزایش آگاهی مردم بپردازیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در نشست اعضای ستاد اعتکاف استان ضمن تاکید بر رعایت احکام شرعی در برگزاری مراسم اعتکاف اظهارداشت: گام نخست کار این است که مصداق مسجد جامع در محلات تعریف و بر اساس آن مساجد محوری را انتخاب و اقدام برای برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم اعتکاف داشته باشیم.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اعتکاف گوشه نشینی و افزایش ارتباط با خداوند متعال است اما متاسفانه گاهی در برگزاری مراسم دچار افراط و تفریط می‌شویم به گونه‌ای که یا حجم برنامه و سخنرانی‌ها زیاد است که فرد زمان کافی برای راز و نیاز با خداوند را ندارد و یا برعکس؛ هیچ گونه برنامه‌ای تدارک دیده نشده تا فرد معتکف در افزایش ارتباط با خداوند مورد تذکر قرار گیرد و کاملا به حال خود رها شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بر لزوم ترویج فریضه اعتکاف در سطح جامعه تاکید کرد و اظهارداشت: ثبت مرخصی و حضور کارکنان ادارات در مراسم اعتکاف نباید به گونه‌ای باشد که کار مردم بر زمین بماند و باید در این جهت تدابیر لازم اتخاذ شود.

آیت‌الله محامی ادامه داد: حضور اقشار خاص جامعه از جمله دانشجویان و دانش آموزان در مراسم اعتکاف حائز اهمیت بوده و فواید مختلفی دارد و از این جهت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان گفت: دریافت هزینه از معتکفین به گونه‌ای برنامه ریزی شود که میزان مبلغ دریافتی مشخص و افراد نیازمند تنها در حد توان خود پرداخت داشته باشند و بقیه مبالغ از سوی کمک‌های خیرخواهانه نهادها و خیرین تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: نباید از فضیلت اعتکاف در ماه مبارک رمضان غافل شویم بلکه باید با برنامه ریزی درست و مناسب آن هم در استان تلفیقی همچون سیستان و بلوچستان اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha