۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85002460
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش تند ونزوئلا به اظهارات مقام آمریکایی

۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبر: 85002460
واکنش تند ونزوئلا به اظهارات مقام آمریکایی

تهران- ایرنا- وزیر خارجه جدید ونزوئلا به اظهارات دیپلمات آمریکایی مبنی بر تداوم سیاست‌های تحریمی علیه این کشور واکنش نشان داد و گفت: آنچه که تداوم دارد اراده مردم ونزوئلا برای مقابله با آمریکا است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری پرنسا لاتینا، «یوان گیل» وزیر خارجه جدید ونزوئلا در واکنش به اظهارات یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر تداوم تحریم‌های واشنگتن علیه کاراکاس، در توئیتی نوشت: ونزوئلا قصد آمریکا برای ادامه سیاست شکست خورده خود مبنی بر اجرای یک جانبه تحریم‌ها را که به عنوان جنایت علیه بشریت توصیف می‌شود، رد می‌کند.

وی در پاسخ به اظهارات دیپلمات آمریکایی درباره تغییر نکردن سیاست‌های تحریمی واشنگتن علیه ونزوئلا همچنین تاکید کرد: در حال حاضر تنها چیزی که «بدون تغییر مانده» است، اراده مردم ونزوئلا برای غلبه بر ادعاهای امپریالیستی است.

گفتنی است که وزارت خارجه ونزوئلا در محکومیت اجرای بیش از ۹۰۰ اقدام تحریمی آمریکا علیه این کشور، در فوریه ۲۰۲۰ شکایتی را به دادگاه کیفری بین‌المللی برای جنایت علیه بشریت توسط ایالات متحده ارائه کرد.

روز دوشنبه نیز دلسی رودریگز معاون اجرایی رئیس‌جمهور ونزوئلا، اعتراض کارگران در این کشور را طرح آمریکا برای بی‌ثبات‌سازی ونزوئلا دانست و آن را به شدت محکوم کرد.

بر این اساس، معلمان، بازنشستگان و اعضای اتحادیه‌های کارگری ونزوئلا در ۶ شهر این کشور روز دوشنبه تظاهرات کرده و خواستار افزایش حقوق‌ شدند.

تارنمای سوییس‌اینفو روز دوشنبه به نقل از خبرگزاری افه نوشت: واشنگتن به نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده اس تا زمانی‌که گام‌های مشخصی برای «بازگشت دموکراسی» برداشته نشود، سیاست تحریمی خود علیه این کشور آمریکای جنوبی را «دست نخورده» حفظ خواهد کرد.

مادورو پنجشنبه گذشته از جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا لغو «همه تحریم‌های جنایت آمیز علیه ونزوئلا» را خواستار شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha