۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85002519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: شهرک تخصصی آجر و کارخانه گچ در آبدانان احداث می شود

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام از رایزنی های صورت گرفته برای احداث شهرک تخصصی آجر و کارخانه گچ در شهرستان آبدانان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال استان اظهار داشت: عدالت محوری در توزیع اعتبارات با اولویت شهرستان های محروم از اولویت های دولت سیزدهم است.

وی افزود: دولت کار و کرامت تا پروژه ای بر اساس نظارت کارشناسی تایید نشود، آنرا آغاز نکرده و امید واهی و غیرواقعی ایجاد نمی کند.

استاندار ایلام با اشاره به شرایط شهرستان آبدانان بویژه از نظر کمبود واحدهای صنعتی و تولیدی یادآور شد: مطالعات ایجاد چندین واحد صنعتی در این منطقه انجام گرفته و مجوز کارخانه هیدرات پتاسیم و سولفات پتاسیم در این شهرستان اخذ شده است.

بهرام نیا همچنین از برنامه ریزی برای احداث شهرک تخصصی آجر و کارخانه گچ در آبدانان خبر داد و تاکید کرد: بررسی طرح احداث واحد سیلیس نیز در این شهرستان جریان دارد.

وی با اشاره به مزیت های گردشگری آبدانان اضافه کرد: روستاهای بخش مورموری و سرابباغ با عنوان مناطق هدف گردشگری قرار می گیرند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از عملکرد دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بویژه تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ اظهار دات: ایلام رتبه نخست کشور بین ۳۱ استان را در زمینه اشتغالزایی کسب کرده و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته ۲۲۱ درصد تعهد اشتغال محقق شده است.

بهرام نیا گفت: بانک ها مطابق مصوبه دولت موظف به پرداخت تسههیلات تبصره ۱۶ به متقاضیان واجد شرایط هستند ، هیچ توجیهی برای عدم پرداخت پذیرفته نیست و نباید در این زمینه از سایر استان های کشور عقب بیافتیم.

وی با انتقاد از برخی بانک های خصوصی استان که در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بویژه در حوزه بنیاد شهید اقدامی نمی کنند، تاکید کرد: در صورتیکه این بانک ها از ارائه خدمات خودداری کنند، سایر دستگاه ها را از همکاری و ارائه خدمات زیرساختی به آنان منع خواهد کرد.

استاندار ایلام همچنین با اشاره به بازدیدهای سرزده از دستگاه های اجرایی مختلف استان یادآور شد: این بازدیدها بطور مستمر تداوم خواهد یافت چراکه آثار بسیار مثبتی از نحوه عملکرد ارگان ها و میزان رضایت مردم به دنبال دارد و فرمانداران نیز باید این بازدیدها را در شهرستان ها جزو برنامه های خود داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha