سبزپوشی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

تهران- ایرنا- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۸ دی‌ماه) با ۲ هزار و ۹۷ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۹ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۵۳۹ واحد افزایش به ۵۲۶ هزار و ۱۸۷ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۵۱۰ واحد رشد به ۳۱۲ هزار و ۹۹۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۵۵۴ واحد و شاخص بازار دوم، هفت‌هزار و ۲۴۹ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۸۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۶ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک‌هزار و ۲۸۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک‌هزار و ۸۰ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک‌هزار و ۵۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۷۲۰ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۵۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ایران خودرو (خودرو) با ۶۷۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۷۶، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۷۴ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۴۳ واحد، سایپا (خساپا) با ۴۲۹ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۳۵۴ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۰۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت تهران (شتران)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سیمان آبیک (سآبیک)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۷ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۵۰۷ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۷۲۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۹۲ هزار و ۶۵۸ نوبت بود.

شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، بیمه کوثر (کوثر)، پویا زرکان آق دره (فزر) و اعتباری ملل (وملل) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در مقابل بانک دی (دی)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، فرابورس ایران (فراورس)، بهمن دیزل (خدیزل) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha