۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۲۷
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85002959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آشفتگی در نظام سیاسی رژیم صهیونیستی؛ انتصاب رئیس حزب شاس به عنوان وزیر لغو شد

تهران-ایرنا- دادگاه عالی رژیم صهیونیستی تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم برای انتصاب «آریه درعی» به عنوان وزیر امور داخلی را لغو کرد.

به گزارش ایرنا، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه تصمیم بنیامین نتانیاهو مبنی بر انتصاب «آریه درعی» رئیس حزب شاس به عنوان وزیر امور داخلی کابینه‌اش را لغو کرد.

«گالی بهراوو مئیرا» مشاور حقوقی دولت رژیم صهیونیستی در این باره گفته که «انتصاب درعی به عنوان وزیر، اساسا به دور از منطق و عقلانیت است، لذا باطل تلقی می‌شود».

مشاور حقوقی دولت رژیم صهیونیستی افزود: نخست وزیر بنیامین نتانیاهو باید انتصاب درعی را به عنوان وزیر (امور داخلی) و معاون نخست وزیر را به دلیل انگ فساد و تخلفات مالیاتی‌اش لغو کند».

در همین رابطه، «استر حیوت» رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که آریه درعی به فساد و جرایم خطرناکی متهم است و انتخاب او به عنوان وزیر امری کاملا غیرمنطقی و نامعقول است.

در همین راستا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که به نظام سیاسی «اسرائیل» شوک وارد شد و دادگاه عالی انتصاب آریه درعی به عنوان وزیر امور داخلی و بهداشت را لغو کرد.

این شبکه افزود که ۱۰ قاضی با لغو انتصاب درعی موافقت کرده و تنها یک قاضی با آن مخالفت کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز بیان کرد که دادگاه عالی به حضور آریه درعی در کابینه دولت نه گفت و اعلام کرد که او نمی‌تواند به عنوان وزیر کار کند.

حزب شاس در پی صدور این حکم، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را به شدت مورد حمله قرار داده و تاکید کرد که این دادگاه آرای ۴۰۰ هزار رای دهنده را نادیده گرفته است و این حکم سیاسی و نادرست است و دادگاه عالی امروز عملا اعلام کرده که برگزاری انتخابات هیچ لزومی ندارد.

حزب شاس قبل از این تهدید کرده بود که در صورت مخالفت با انتصاب درعی به عنوان وزیر، قید مشارکت در ائتلاف دولتی را خواهد زد و دولت جدید را منحل خواهد کرد.

اکنون باید دید که در پی صدور حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا نتانیاهو برای ادامه فعالیت خود به مشکل برخواهد خورد یا خیر.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha