سیزدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی در ارومیه گشایش یافت

ارومیه - ایرنا - سیزدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی، دام، طیور و آبزیان، در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی آذربایجان غربی در ارومیه با حضور ۷۵ شرکت داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی گشایش یافت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان روز چهارشنبه در حاشیه گشایش این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ۴۰ درصد شرکت کنندگان این نمایشگاه در حوزه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، ۲۰ درصد در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، ۲۰ درصد در حوزه آبیاری و آبرسانی و ۲۰ درصد تجهیزات گلخانه ای فعالیت دارند.
خسرو شهبازی افزود: مهمترین ویژگی این نمایشگاه ارایه تکنولوژی‌های نوین و پیشرفت‌های برتر بخش کشاورزی به خصوص روش‌های کاهش مصرف آب و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی، به منظور جذب سرمایه‌گذار، ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید صادراتی در داخل و خارج کشور و تبادل اطلاعات و تجربیات در فضای ارتباطی و موثر نمایشگاه است.
وی ادامه داد: همچنین فعالیت ۱۵ تا ۲۰ درصد از شرکت‌های شرکت کننده در حوزه دانش ‌بنیان و تحقیقاتی در این نمایشگاه حضور یافته‌اند که ظرفیت خوبی برای بهره برداری از خدمات این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

سیزدهمین نمایشگاه سراسری کشاورزی در ارومیه گشایش یافت


شهبازی افزود: شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و محصولات خود را در زمینه‌های نهاده، کود، سم، آبیاری و تجهیزات وابسته، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و تجهیزات گلخانه ای به نمایش گذاشته اند.

بر اساس اعلام مسوولان نمایشگاه و سازمان جهاد کشاورزی استان همزمان با این نمایشگاه سه کارگاه آموزشی تحت عناوین، توسعه کشت گیاهان دارویی، گلخانه ای و راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، مدیریت تاکستان ها و تغذیه باغات و مزارع، شناخت آفات و بیماری ها در حاشیه نمایشگاه برای علاقمندان در این زمینه برگزار خواهد شد.

نمایشگاه یادشده تا اول بهمن ماه امسال برای بازدید علاقمندان از ساعت ۱۵ تا ۲۱ همه روزه دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha